English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارشی از نمایشگاه عکسی از « نابودی دریاچه ارومیه» در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

ارک قالاسی - نام دومین دریاچه شور جهان این روزها بسیار به گوش می رسد.به گزارش ارک قالاسی از نصر، این روزها نجات دریاچه ارومیه به موضوعی فراتر از نجات یک دریاچه تبدیل شده است،امروز تامین آب دریاچه صرفا به خاطر پرآب شدن آن و جلب توریست و بازی های کودکانه در ساحل آن نیست بلکه به گفته کارشناسان با تداوم روند فعلی باید چاره ای اندیشید تا شهرها و روستاهای حاشیه این دریاچه از طوفان نمک که به راه خواهد افتاد در امان مانند.


امروز هر کسی در هر پست و مقام و جایگاهی که است تلاش دارد تا توجه ها را به سوی نجات این دریاچه جلب کند، نماینده مجلس، مدیر کل، استاندار، فرماندار، دانشجو، شهروند، هنرمند و همه همه از ضرورت نجات این دریاچه سخن می گویند، یکی بارور سازی ابرها را چاره کار می داند، دیگری انتقال آب ارس را، یکی تغییر شیوه آبیاری زمین های کشاورزی را، آن دیگری بازگردانی اکوسیستم این دریاچه به حالت اول.
ولی آنچه بسیار روشن است، اینکه دریاچه ارومیه یکی از منحصربفردترین سرمایه های طبیعی ایران زمین باید حفظ شود و این موضوع نیاز به عزم ملی و توجه ویژه دولتمردان دارد چرا که تعلل در این امر مصادف خواهد شد با آئین تشییع پیکر این دریاچه زیبا...


خانم بهناز فولاد پنجه، دانشجوی کارشناسی طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز نیز که به عکاسی علاقه ای فراوان دارد، با برپایی نمایشگاهی تلاش کرد تا نشان دهد که دریاچه ارومیه آنچنان سخاوتمند است که با وجود خشک شدن ولی زیبایی های منحصر بفرد خود را دوچندان نمایان کرده است.

وی نام نمایشگاه خود را بوی بیابان می شنوم انتخاب کرده است و در اقدامی ابتکاری نمک های دریاچه ارومیه را پای تصاویر خود آورد تا صحنه هایی واقعی مقابل بیننده ترسیم کند.


فولاد پنجه دلیل برگزاری این نمایشگاه را چنین بیان می کند: من اهل ارومیه هستم و از همان دوران کودکی اغلب ایام تعطیل را در ساحل زیبای دریاچه ارومیه به همراه خانواده می گذراندیم و اینک این دریاچه در حال خشک شدن است و از آن روزهای کودکی فقط خاطره ها مانده است و بس. این نمایشگاه را بر پا کردم تا شاید این حس غریبی که نسبت به خشک شدن دریاچه زیبای ارومیه داشتم به هم دانشگاهی ها و مخاطبان خود نشان دهم.

 


وی می افزاید: خشک شدن دریاچه ارومیه برابر است با تخلیه تمام شهرها و روستاهای اطراف آن چرا که طوفان های نمکی مجالی برای زیستن نخواهد داد و این امر مشکلات عدیده ای را به بار خواهد آورد، پوشش گیاهی اطراف خود را تغییر خواهد داد و زمینه بروز چالش های فراوانی از جمله اشتغال، مسکن و سایر نیازهای زندگی مردم شهرها و روستاهای اطراف را فراهم خواهد آورد.


فولاد پنجه می افزاید: عکس هایی که گرفته ام در عین حال که تکان دهنده اند ولی زیبایی های منحصر بفردی دارند.

فولاد پنجه دلیل برگزاری این نمایشگاه در محیط دانشگاه را جلب توجه دانشجویان به عنوان جوانان پرنشاط جامعه خواند و تاکید کرد: امیدوارم با این نمایشگاه توجه دوستان،‌اساتید و مسئولان امر را به خشک شدن دریاچه ارومیه که شاید بزرگترین تهدید قرن در منطقه باشد جلب کنم.


این گزارش می افزاید، نمایشگاه بوی بیابان می شنوم  از 27 لغایت 29 اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا شد.

 

 

 

 

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter