English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش خبری درباره فعال ملی آذربایجانی دربند؛ دکتر اسدالله اسدی

آذوح: دکتر اسدالله اسدی پزشک جوان ساکن تبریز اکنون نزدیک به 11 ماه است که در بازداشت به سر می برد. وی، یکی از فعالین حرکت ملی آذربایجان می باشد که در تاریخ 23/4/89 در تبریز توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بلافاصله به اداره اطلاعات منتقل می شود.

نیروهای امنیتی پس از بازداشت وی، منزل و محل کار وی را مورد تفتیش و بازرسی قرار می دهند و خانوداه ایشان را تهدید می کنند که در صورت رسانه ای کردن خبر دستگیری وی، آنها هم مورد بازداشت قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار آذوح دکتر اسدی به مدت شش ماه تمام، در سلول های انفرادی اداره اطلاعات تبریز، زیر انواع شکنجه های جسمی و روحی قرار داشته است. در طی این مدت، خانواده ایشان، علیرغم مراجعات مکرر نزد آقای هاشم زاده بازپرس پرونده هیچ پاسخ مشخصی در مورد اتهامات وی دریافت نمی کنند.

پس از6 ماه بازداشت، دکتر اسدی متهم به تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی کشور می شود. پس از آن به خانواده ایشان اطلاع داده می شود که وی باید برای تکمیل تحقیقات به تهران منتقل و در اختیار سازمان کل اطلاعات ایران قرار بگیرد. دکتر اسدی هم اکنون به صورت بلاتکلیف و بدون حکم دادگاه در زندان اوین بسر می برد. خانواده وی در طی این مدت با مراجعه به مکرر به مراجع قضایی پیگیر وضعیت ایشان بوده و به گفته آنان اتهامات ساختگی جدیدی در تهران بر علیه وی مطرح شده است.

آذوح

http://up.iranblog.com/images/j5e06mtwalrq57w0q9e0.jpg

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter