English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دیدار هیاتی از آذربایجان جنوبی با اعضای حزب فولک(مردم) سوئد+ تصاویر

آذوح: جمعی از فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی با حضور در جلسه ی حزب فولک سوئد به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ی اورمیه پرداختند.

روز چهارشنبه، 1 آبان، حزب فولک(مردم) سوئد جلسه ای را با موضوعیت دریاچه ی اورمیه در شهر گوتنبورگ تشکیل داد. در این جلسه که بیش از 2 ساعت به طول کشید فعالین آذربایجانی ضمن پخش اسلاید و فیلم در مورد تاریخ آذربایجان جنوبی و حرکت ملی آذربایجان و تقدیم بروشورها و جزوات حاضرین را با فاجعه ی خشکانیده شدن اورموگولو آشنا نمودند.

اعضای حزب فولک نیز در بسیاری از دقایق این دیدار با طرح سوالاتی از چرایی وقوع این فاجعه، عواقب طوفانهای نمک و چگونگی رفع مشکل اورموگولو پرسیده و به تبادل نظر پرداختند.

کوچاندن اجباری ساکنین آذربایجان جنوبی به مناطق دیگر ایران و حذف تدریجی آذربایجان جنوبی از نقشه ها، استفاده ی گسترده و برنامه ریزی شده از نمک و آب دریاچه برای مصارف صنعتی خطرناک به ویژه در پروژه های اتمی و...، نابودی سرزمین آذربایجان با سیاست "زمین سوخته" و تقدیم بخش غربی آذربایجان به غیرآذربایجانیان از اهم دلایل مطرح شده در این دیدار است.

در پایان جلسه که از ساعت 18 آغاز و تا 20.15 ادامه یافت اعضای حزب سوئدی با اشاره به حضور نمایندگانشان در دولت سوئد تاکید داشتند در مورد وضعیت اورموگولو اطلاع رسانی گسترده ای را آغاز کرده و از نفوذشان در رسانه های تصویری و شنیداری سوئد بهره خواهند برد.

گفتنی است در این جلسه آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ)، آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیدا کریملی فعال سیاسی آذربایجان جنوبی به عنوان هیات آذربایجان جنوبی شرکت داشتند.

آذوح

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter