English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سخنی در باب اتهام زنی واهی به فعالین مدنی آزربایجان

سیاست تبعیض آمیز حکومت پهلوی و شعار "یک ملت یک زبان" باعث اعتراضات ملل غیرفارس در ایران گردید و این عمل شنیع موجب گشت تا در 21 آذر 1324 آزربایجان به رهبری مرحوم پیشه وری و حکومت کردستان به رهبری قاضی محمد اعلام خودمختاری و استقلال نماید تا از زیر این همه استعمار و استبداد و تبعیض بیرون آید. البته چرا این استقلال و خودمختاری زیاد طول نکشید دلایل خاص خود را دارد که نه مجال بازگو کردن است و نه اصل به این مطلب است. این سیاست بعد از سقوط رژیم شاهنشاهی که امید آن می رفت از بین رود بیش از پیش گشته و تا جایی که حتی موجب از بین رفتن منابع طبیعی و زیست محیطی آزربایجان نیز گشته که نمونه بارز آن خشکاندن دریاچه اورمیه می باشد.

ملت تورک آزربایجان همیشه وامدار و پیشرو در انقلاب های بزرگ بوده و هست و همیشه برای دفاع از حقوق حقه خود جانفشانی نموده است. این بار بعد از به روی کار آمدن رژیم آخوندی که سیاست تبعیض را در برنامه خود جای داده است، ملت آزربایجان برای دفاع از حقوق خود دست به مبارزه با این اعمال فاشیستی رژیم زده است که این مبارزه در تمامی جهات به صورت کاملا مدنی و با احترام به حقوق شهروندی سایر ساکنین در ایران می باشد. با نگاهی کوتاه به اعتراضات و قیام های حرکت ملی آزربایجان مشاهده می کنیم که تا بدین روز هیچ عملی که منجر به لکه دار شدن این حرکت مدنی و مردمی گردد از سوی فعالین آزربایجانی روی نداده است.

1-       اعتراض به گنجاندن اصول 15 و 19 قانون اساسی و اقدام برای اجرایی شدن این اصول در سالهای 57 و 58 که منجر به حصر خانگی مرحوم شریعتمداری و اعدام های سال 61 گشت

2-       اعتراض به حذف کاندیدای مردمی در سال 73 که منجر به حذف آقای چهره گانی از حضور در مجلس و بازداشت و زندانی شدن وی شد

3-       اعتراض به پرسشنامه صدا و سیما در تهران و در 19 اردیبهشت 74 که از طرف دانشجویان روی داد که خواستار عزل وزیر فرهنگ و ارشاد (خاتمی)، رئیس صدا و سیما (لاریجانی رئیس مجلس فعلی) و همچنین عذرخواهی عاملین این حرکت شنیع از ملت بزرگ تورک آزربایجان بودند که منجر به اخراج جمعی از دانشجویان بدون آنکه عذرخواهی از طرف رئیس صدا و سیما و وزریر ارشاد روی دهد

4-       تجمع در روز تولد بابک خرمدین در بابک قالاسی (قلعه بابک) و اجرای مراسمات موسیقی و رقص و ادای احترام به بابک خرمدین جسور مرد آزربایجانی که با مداخله وزارت اطلاعات و سپاه و بسیج به تشنج کشیده شد و موجب دستگیری جمع کثیری از شرکت کنندگان در این مراسم شد و در آخر با نظامی نمودن منطقه از طرف سپاه باعث حذف این مراسم گردیدند

5-       قیام خونین خرداد 85 که در اعتراض به توهین شنیع روزنامه ایران به ملت غیور تورک آزربایجان روی داد که نه تنها عاملین این توهین بازداشت و مجازات نگشتند بلکه معترضین به این اهانت را دستگیر و روانه زندان نموده و بیش از 10 تن را نیز به شهادت رساندند.

6-       حضور در بازیهای تراختور و حمایت از تیم محبوب آزربایجان و فریاد حق خواهی از طریق این تریبون که رکوردی منحصر به فرد را به خود گرفته که تا به امروز نزدیک به 6000 نفر در بازیهای تراختور دستگیر و زندانی شده اند که در نوع خود جالب و در خور توجه است

7-       اعتراض خیابانی به خشک شدن دریاچه اورمیه از فروردین سال 89 تا به امروز که منجر به دستگیری بیش از 500 نفر شده که این دستگیری ها با احکامی سنگین روبرو شده که نمونه بارز آن دستگیری 29 نفر در یک جلسه هم اندیشی در خصوص خشک شدن دریاچه اورمیه و به دنبال آن اعتراضات خیابانی در شهرهای تبریز، اورمیه، اردبیل و مراغه و ...  که در این اعتراضات 1 نفر نیز به شهادت رسید.

و ....

حال در همه این موارد که بدانها اشاره شد هیچ عمل غیر مدنی از طرف فعالین آزربایجانی صورت نگرفت بلکه برعکس این رژیم ایران بود که با دستگیری، شکنجه و زندانی نمودن فعالین و اعترافات دروغین اتهاماتی واهی را به این فعالین زده است. در نمونه جدید از این اتهامات ما شاهد لجن پراکنی بعضی از سایتهای مرکزی هستیم که همراستا با وزارت اطلاعات اتهام آتش زدن پرچم ایران را به دو فعال مدنی آزربایجان حسین علیمحمدی و طاها کرمانی زده اند، این در حالی است که در همان روز اخبار استانی دلیل آن را اتصالات برق و پاره شدن قسمتی از کابل کشی اعلام شد و این آتش سوزی در روز روشن و آن هم در ملا عام و با داشتن نگهبان در آن منطقه عملی غیر ممکن است که از طرف فرد یا گروهی صورت گیرد. در ضمن این در حالی است که هنوز این فعالین در بازداشتگاه اطلاعات و در زیر شکنجه های مزدوران رژیم به سر می برند.

چیزی که بیش از همه فعالین مدنی آزربایجان را آزرده خاطر نموده است اپوزسیون و فعالین حقوق بشر منتسب به مرکز می باشد که همراستا با رژیم ایران یا در حال بایکوت این عمل ننگین رژیم آخوندی هستند و یا در بدترین حالت دست به تحسین وزارت اطلاعات زده و حکم صادر می نمایند.

چرا روزی که این رژیم در بازداشتگاه کهریزک و اوین با اعمال ننگین و شکنجه های بیشرمانه اعترافات واهی را از دستگیرشدگان 88 می گرفت تماما دروغ و غیرانسانی بود ولی حالا که نوبت به فعالین آزربایجانی رسیده شده سازمان اطلاعاتی محبوب شما؟!! چرا در روز عاشورای 88 پرچم امام حسین که به دست همین مزدوران به آتش کشیده شد تا اعتراضات مردمی مرکز را به لکه ای ننگ آغشته کند جنایتکار اعلام می شد ولی حالا که این اتهام واهی که آتش زدن پرچم ایران برای این دوفعال مدنی آزربایجان زده شده، اوج تیزبینی و ذکاوت سازمان اطلاعات را نشان می دهد؟

ملت آزربایجان با حرکت ها و اعتراضات مدنی خود حقوق خود را از رژیم ایران خواهد گرفت ولی هیچ گاه دست به کاری که در شان آزربایجان و آزربایجانی نیست نزده و نخواهد زد. آتش زدن پرچم یک ملت را همین رژیم آخوندی ابداع نموده و با همین ترفند خواهان لکه دار نمودن حرکت ملی آزربایجان است.

ما جمعی از فعالین مدنی آزربایجان که شناخت کافی از این دو فعال و افکار و خواست سایر فعالین آزربایجانی داریم، به طور قطع اعلام می نماییم که آتش گرفتن پرچم ایران کار هیچ فعال مدنی آزربایجان نبود و نیست. حال سخنمان با رژیم ایران، مرکز نشیان و اپوزسیون های خارج و مدافعان حقوق بشر مرکز می باشد: تمامی فعالین آزربایجانی با همدلی و اتحاد چه آنهایی که خارج هستند و چه آنهایی که در داخل می باشند مدافع این دو فعال آزربایجانی و تمامی زندانیان سیاسی آزربایجان بوده و هستند و از رژیم ایران خواستار آزادی این فعالیم می باشند که در غیر اینصورت و اتهام زنی های واهی مطمئناً جوابی سنگینی را از طرف ملت آزربایجان خواهند شنید.

به امید آزادی تمامی فعالین سیاسی زندانی آزربایجان

به امید آزادی حسین عیلمحمدی و طالا کرمانی

جمعی از فعالین مدنی حرکت ملی آزربایجان

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter