English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو ماه از دستگيري حماسه سازان 13 فروردين 90 مي گذرد

آذوح: امروز سه شنبه 10/3/1390 ، برابر است با شصتمين روز دستگيري فعالين حركت ملي آزربايجان كه در جريان اعتراض به خشك شدن درياچه اورميه در سيزده فروردين ماه امسال از سوي نيروهاي امنيتي به طرز وحشيانه اي دستگير و پس از تحمل انواع شكنجه هاي فيزيكي و روحي در اداره اطلاعات تبريز به زندان تبريز منتقل شده اند .

طبق آخرين اخبار ، در دادگاه اوليه انجام شده بر عليه اين فعالين به نامهاي حبيب پورولي ، حجت مختارزاده ، جليل علمدار ميلاني ، سعيد سيامي ، علي سليمي حكم 6 ماه حبس تعزيري داده شده است . همچنين اين فعالين دوباره به جرم اخلال در نظم عمومی از سوي دادگاه تبريز به محكمه خوانده شده اند كه خبري از چگونگي رسيدگي و راي دادگاه فعلا در دست نيست .

لازم به يادآوري است كه در روز 13 فروردين امسال همچون سال گذشته ملت آزربايجان در تبريز و چندين شهر آزربايجان جنوبي اقدام به  تجمع اعتراضي مسالمت آميز نسبت به خشك شدن درياچه اورميه بر عليه حاكميت فاشيستي ايران انجام داده بودند كه در جريان اين اعتراضات بيش از 100 تن از فعالين محيط زيست و فعالين حركت ملي مدني آزربايجان از سوي نيروهاي انتظامي دستگير و اكثريت آنها بعد از تحمل چندين روز بازداشت به قيد وثيقه به صورت موقت آزاد شده اند از بين دستگير شدگان 5 نفر از فعالين فوق الذكر هنوز در زندان بسر مي برند .

http://freehabibpurvali.blogspot.com/2011/05/13-90_31.html

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter