English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روز اول؛ نمایندگان 2 سناتور و 1 عضو کنگره ی آمریکا: آذربایجان جنوبی، سرزمین ناشناخته*****

آذوح: نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) با حضور در واشنگتن دیدارهای یک هفته ای خود را آغاز نمودند.

به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی جاری ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان خواهند گذاشت. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.

گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.

گزارش روزانه ی این دیدارها در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید.

این خبر تکمیل می شود.

روز اول: دوشنبه، 9 دسامبر، 18 آذر.

 

* دیدار با آقای "بن ساندهولم Ben Sundholm"، گزارشگر بخش قانونگذاری سناتور "جف فلئیک Jeff Flake U.S. Senator for Arizona"

 

پس از ارائه ی گزارشی از وضعیت آذربایجان جنوبی و مسائل سیاسی، اجتماعی و... آقای ساندهولم با ابراز علاقمندی بسیار نسبت به این اطلاعات بیان کرد که متاسفانه تاکنون در خصوص آذربایجان جنوبی معلومات بسیار اندکی به دست او رسیده و عموما در مورد آذربایجان جنوبی بی اطلاعی عمیقی وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه تمامی اطلاعات و بروشورها را به دست سناتور فلئیک خواهد رساند تاکید کرد در این خصوص تلاش خواهد شد سوالاتی در مجلس سنا مطرح گردد. وی یکی از مهمترین این سوالات را "تحریمها علیه ایران چه تاثیری در وضعیت مردم آذربایجان جنوبی گذاشته و سرنوشت تحریمها به کجا خواهد رسید" بیان داشت.

 

* دیدار با آقای "رایان پروپیس Ryan Propis"، معاون کنگرسمن "تد یوهو Congressman Ted Yoho Representative ofFlorida "

 

بخش اعظمی از دیدار با آقای پروپیس پس از اطلاع ایشان از وضعیت دریاچه ی اورمیه و وضعیت فاجعه بار آن، به اورموگولو اختصاص یافت. وی که در ابتدا فاجعه ی اورموگولو را ناشی از تغییرات آب و هوایی می دانست پس از ارائه ی بروشورها و اسناد پروژه های رژیم ایران برای خشکاندن اورموگولو با ابراز شگفتی از چنین سیاستی سوالات بسیاری مطرح نمود.

وی پس از گرفتن اطلاعاتی جامع در این مورد، آگاهی از سیاستهای اتمی ایران در منطقه، استفاده از اورانیوم و آب سنگین و... بیان داشت با تمامی وجود جهت جلوگیری از خشک شدن اورموگولو تلاش خواهد نمود و با انتقال تمامی موارد به کنگرسمن "تد یوهو" این مساله را در جلسه ی بعدی کنگره به اطلاع مجلس خواهند رساند.

 

* دیدار با آقایان "ویلیام تود William G. Todd" و "تیموتی وولوئرتون Timothy R. Wolverton"، معاون و مشاور سناتور "تاد کوچران Senator Thad Cochran U.S. Senator for Mississippi"

دو مشاور و معاون سناتور آمریکا پس از گوش دادن به سخنان نمایندگان هیات آذربایجان جنوبی، با ابراز تعجب چندین باره از اینکه چرا تاکنون چنین مسائل مهمی به اطلاعشان نرسیده است از عدم آگاهی خود در این موارد اظهار ناراحتی و تاسف نمودند.

ایشان با اشاره به اینکه در حال حاضر مساله ی اتمی ایران در کانون توجه نمایندگان سنا و کنگره قرار دارد از هیات آذربایجانی خواستند تا آنها را مرتبا در جریان وقایع و حوادث رویداده در آذربایجان جنوبی قرار دهند. معاون و مشاور سناتور تاد کوچران تاکید کردند مساله ی آذربایجان جنوبی و اورموگولو وضعیت را برای ایران سخت تر و حادتر خواهد کرد و بایستی برای رفع این فاجعه ها سریعتر از قبل عمل نمود.

این دیدارها در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter