English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روز دوم؛ نمایندگان 4 سناتور آمریکا: تاکید بر نقض حقوق بشر گسترده در آذربایجان جنوبی و وضعیت وخیم اورموگولو*****

آذوح: نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) با حضور در واشنگتن دیدارهای یک هفته ای خود را ادامه می دهند.

به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی جاری ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان خواهند گذاشت. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.

گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.

گزارش روزانه ی این دیدارها در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید.

گزارش روز اول:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22624:-2-1-&catid=1:1&Itemid=19

روز دوم: چهارشنبه، 11 دسامبر، 20 آذر(دیدارهای روز گذشته(سه شنبه) به دلیل بارش برف و تعطیلی سازمانهای رسمی به روزهای آتی موکول شد)

* دیدار با آقای "بن کوچمن Ben Kochman"، مشاور سناتور "پات تومی Senator Pat Toomey

U.S. Senator for Pennsylvania"

آقای کوچمن جلسه را با دادن توضیحی کوتاه در خصوص اهمیت چنین جلساتی آغاز کرد. به گفته ی وی چنین دیدارهایی کمک مهمی برای آنهاست تا بتوانند درک درستی از وضعیت ایران بدست آورند.

پس از ارائه ی اطلاعات و اسناد توسط هیات آذربایجان جنوبی مشاور سناتور با ابراز شگفتی از اینکه "چگونه دولت ایران اجازه ی حضور شما در اینجا و ارائه ی این اطلاعات را می دهد" در خصوص مجازاتها و اعمال فشار بر فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی سوالاتی را طرح نمود. نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز با تحویل گزارش نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی در 4 سال گذشته گوشه هایی از مجازاتهای سنگین علیه فعالین را بیان داشتند.

هیات آذربایجانی در پاسخ به این سوال که آیا آمدن روحانی بر مسند ریاست جمهوری تاثیری مثبت بر وضعیت فعالین سیاسی داشته است با اشاره به افزایش بیسابقه ی اعدامها در ایران، اذعان کردند که قدرت اصلی در دستان رهبر ایران بوده و ربطی به مجریان دولت نخواهد داشت. وی در انتهای این دیدار ضمن اشاره به اینکه بدون تردید اعمال فشار بر دولت ایران موجب به وجود آمدن سختیهای اقتصادی علیه مردم نیز خواهد شد این امر را برای بازداشتن رژیم ایران از رفتارهای خود ضروری دانست.

* خانم گرئیس سمیثام Grace Smitham"، مشاور سناتور "جان کورنین Senator John Cornyn

US Senator for Texas"

خانم سمیثام در این دیدار تاکید کرد سناتور جان کورنین بر اثرگذار بودن تحریمها علیه ایران به دیده ی شک نگریسته و به ناکارآمد بودن آنها اعتقاد دارد.

وی بیان داشت پیش از رفع یا کمتر کردن تحریمها بایستی ابتدا نشانه های مثبتی از بهبود در وضعیت حقوق بشر در ایران مشاهده نمود که چنین موردی به هیچ وجه دیده نشده است.

مشاور سناتور آمریکا با ابراز تاسف از اینکه تاکنون اطلاعاتی درخصوص آذربایجان جنوبی دریافت نکرده است اطمینان داد از این پس در مورد آذربایجان جنوبی و همچنین اورموگولو بیش از پیش تحقیق کرده و در کانون توجهشان قرار خواهد گرفت.

خانم "لورن اوورمن"، مشاور سیاست خارجی سناتور "پاتتی موررای Senator Patty Murray

U.S. Senator for Washington"

خانم اوورمن با ابراز علاقمندی بسیار و دریافت بروشورها، بیشتر وقت خود را به بحث در مورد وضعیت زنان آذربایجان جنوبی اختصاص داد. مشاور سناتور "موررای" در ابتدا با بیان نظرات خود توضیح داد که به اعتقاد آنان وضعیت زنان غیرفارس در ایران بسیار سخت بوده و آنان در ظلم مضاعف قرار دارند.

هیات آذربایجان جنوبی نیز با ارائه ی توضیحات بیشتر تاکید کردند که چنین واقعیتی بدیهی و غیرقابل کتمان است. وضعیت زنان در آذربایجان چندین برابر بدتر از زنان فارس بوده و متاسفانه هر سال بدتر نیز می گردد.

* آقای "جاناتان مورگئنستن"، گزارشگر بخش سیاست خارجی سناتور "تامی بالدوین Senator Tammy Baldwin U.S. Senator for Wisconsin"

آقای مورگئنستن تاکید کردند وی و به خصوص سناتور بالدوین در مورد نقض حقوق بشر در ایران بررسیها و تلاش فراوانی کرده اند و پس از این، نقض حقوق بشر در آذربایجان جنوبی را نیز در صدر این موارد قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه سریعا اطلاعات داده شوده توسط هیات آذربایجان جنوبی را به سناتور منتقل خواهد نمود تصریح کرد موضوع دریاچه ی اورمیه را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter