English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در سالگرد 21 آذر؛ کنگرسمن "دونا روهرا باکر": رویای استقلال آذربایجان جنوبی، به زودی تعبیر خواهد شد*****

آذوح: دیدار یک هفته ای نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) در واشنگتن ادامه دارد.

به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی جاری ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان خواهند گذاشت. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.

گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.

گزارش روزانه ی این دیدارها در این بخش به اطلاع شما خواهد رسید.

گزارش روز اول:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22624:-2-1-&catid=1:1&Itemid=19

گزارش روز دوم:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22689:---4---------------&catid=1:1&Itemid=19

* دیدار با آقای "دانا روهرا باکر"، عضو کنگره ی آمریکا، Congressman Dana Rohrabacher

U.S. Representative for California's 48th congressional district

هیات آذربایجان جنوبی در ادامه ی دیدارهای خود این بار با عضو شناخته شده ی کنگره ی آمریکا به گفتگو نشست.

این دیدار در دفتر آقای روهراباکر و با همراهی مدیر کارکنان وی آقای "پل بئرکویتز" صورت گرفته و با خوشآمدگویی ایشان آغاز گردید. هیات آذربایجانی در ابتدا از آقای باکر به دلیل فعالیتهایش در خصوص آذربایجان جنوبی تشکر کرده و با اشاره به تاثیر مثبت نامه نگاریها و مذاکرات ایشان بر شناخته تر شدن حرکت ملی آذربایجان جنوبی در سطح بین المللی، از ایشان قدردانی نمودند.

آقای باکر در پاسخ به این سخنان توضیح داد که دلیل حمایتش از ملت آذربایجان به دلیل باور وی به این بوده که هر ملتی حق تعیین سرنوشت خود را دارد. به اعتقاد ایشان ریشه ی بسیاری از مشکلات در اینجاست که مرزهای بسیاری از کشورها توسط سیاستمداران در غرب و بدون در نظر گرفتن حقوق ملتها ترسیم شده است.

این جلسه در روز 21 آذر 1392، دقیقا 67 سال پس از قتل عام گسترده ی آذربایجانیان توسط رژیم ایران انجام گردید و آقای روهراباکر پس از دریافت اطلاعات در این خصوص گفت که متاسفانه او آگاهی چندانی از این فاجعه نداشته، و ادامه داد که این کشتارها را می توان از نتایج جنگ جهانی دوم و متعاقب آن جنگ سرد به حساب آورد. وی تاکید کرد در این فجایع ملتهای بسیاری دچار حادثه شدند و از اینکه ملت آذربایجان نیز یکی از این ملتها بوده بسیار ناراحت و متاثر شده است.

 

از نکات جالب این دیدار می توان به بخشی از سخنان آقای باکر اشاره نمود که از لفظ "آذری" برای خطاب دادن ملت ترک در آذربایجان بهره برد. پس از توضیحات هیات آذربایجانی و اشاره به اینکه این اصطلاح توسط رژیم شاه برای از بین بردن هویت ترکی آذربایجانیان و جداسازی آنها از ترکیه و آذربایجان شمالی احتراع شده است، عضو کنگره ی آمریکا با عصبانیت و ابراز ناراحتی از اینکه تا به حال از لفظ آذری استفاده کرده است تاکید کرد که از این پس تنها از نام ترکان آذربایجان بهره خواهد برد.

آقای باکر در ادامه سوالاتی در خصوص جغرافیای آذربایجان جنوبی طرح کرده نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز با ارائه ی اسناد توضیح دادند که رژیمهای پیشین و کنونی ایران با تکه تکه کردن آذربایجان جنوبی به 11 استان درصدد پخش جمعیت ترکها و از بین بردن جغرافیای آذربایجان هستند.

کنگرسمن آمریکایی با اشاره به سیاستهای رژیم ایران مبنی بر کوچاندن ساکنین آذربایجان جنوبی به مناطق دیگر به موضوع دریاچه ی اورمیه اشاره نمود. وی قول داد پس از این با دقت بیشتری موضوع دریاچه را مورد تحقیق و بررسی قرار خواهد داد و با دیگر اعضای کنگره درخصوص اینکه چه کمک فوری برای جلوگیری از خشک شدن آن می توان انجام داد مذاکره خواهد نمود.

 

در پایان این دیدار ایشان با بیان اینکه ترکها همواره در تغییرات بنیادین در ساختارهای حکومتی منطقه نقش کلیدی داشته اند ادامه داد به باور وی تغییر در حکومت ایران نیز تنها با قدرتگیری ترکهای آذربایجان میسر خواهد شد. وی ضمن بیان اینکه قدرت گرفتن ترکهای آذربایجان موجب تغییرات بسیار مثبتی در منطقه می شود تاکید کرد در راه حمایت از حرکت ملی آذربایجان جنوبی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

این عضو شناخته شده ی کنگره ی آمریکا پس از دریافت بروشور، جزوه، گزارشات نقض حقوق بشر و... گفت: صادقانه باور دارم رویای استقلال آذربایجان جنوبی به زودی تعبیر خواهد شد.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter