English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نماینده اهواز از افزایش چشمگیر بیماری‌های خونی در خوزستان خبر داد

آذوح: نماینده اهواز در مجلس از «افزایش چشمگیر بیماری‌های خونی در استان خوزستان» خبر داد و در مورد تنگی نفس هزاران نفر در این استان گفت که علت اصلی آن «عدم تعویض فیلتر مشعل‌های نفت و گاز به خاطر اعمال تحریم‌ها» است.

ناصر سودانی روز دوشنبه ۲۵ آذر در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص علت اصلی پدیده تنگی نفس که باعث کشانده شدن بیش از ۲۰ هزار خوزستانی به مراکز درمانی شده‌است گفته که «بعضی فیلترهای موجود در مشعل‌های نفت و گاز موجود در خوزستان به دلیل اینکه بازیابی و تعویض نشده‌اند، گازهایی از این دستگاه‌ها خارج می‌شود که دارای مشکلات زیست‌محیطی است. عدم تعویض این تجهیزات به دلیل اعمال تحریم‌هاست و ما منتظر هستیم تا این مسئله بررسی شود.»

طی ماه‌های اخیر بارش «باران‌های میکروبی» در استان خوزستان هزاران نفر را راهی بیمارستان کرده و مسئولان در مورد علت اصلی این آلودگی نظرات مختلفی را بیان کرده‌اند.

ناصر سودانی در عین حال خبر داد که به جز پدیده جدید «باران‌های میکربی»، این استان از چند سال گذشته با مسائل مشابهی مواجه بوده و در این خصوص گفت: «چهار سال پیش نمایندگان استان خوزستان خطاب به وزیر بهداشت وقت نامه‌ای مبنی بر ارائه گزارشی در خصوص افزایش بیماری‌های ریوی و خونی نوشتند که وزیر نیز در جواب این نامه اعلام کرد که در استان خوزستان نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته‌است.»

نماینده اهواز افزود: «وزیر وقت تنها به اعلام این گزارش بسنده کرد و هیچگونه راهکاری برای مقابله با افزایش بیماری‌ها ارائه ندادند.»

ناصر کرمی، سردبیر خبرگزاری محیط زیست، اول آذرماه در مناظره‌ای تلویزیونی، اظهار کرد که آلودگی هوا در اهواز به ۵۰ برابر حد مجاز رسیده‌است و افزود: «۹۷ درصد مردم اهواز طی نظرسنجی شهرداری می‌خواهند از این شهر بیرون بروند.»

در همین حال اسدالله موسوی، رییس فوریت‌های پزشکی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد که بر اساس مصوبه‌ای که استانداری خوزستان در تاریخ ۲۹ آبان تصویب کرده اعلام تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز فوریت‌های پزشکی در این استان بر اثر ناراحتی‌های ناشی از بارش باران «ممنوع است».

این در حالی است که خبرگزاری فارس به نقل از ساسان موگهی، معاون درمان دانشگاه جندی‌شاپور خوزستان اعلام کرده‌است که در مجموع دو بار بارش «باران میکروبی» در این استان، ۱۸ هزار و ۱۴۱ نفر راهی بیمارستان‌ها شده‌اند.

وی هم‌چنین خبر داده‌است که شهرستان‌های اهواز، آبادان و دشت آزادگان بیشترین مراجعه‌کننده با علامت تنگی نفس را داشته‌اند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، شهر اهواز از نظر وجود ذرات معلق در هوا، آلوده‌ترین شهر جهان است.

به نوشته‌ خبرگزاری‌های ایران، شهر اهواز در کنار آلودگی صنعتی هوا با مشکل ریزگردها و جاری شدن فاضلاب در سطوح روباز شهر و کمبود اعتبارات برای رفع این موارد نیز روبه‌رو است.

در همین حال ۱۸ نماینده استان خوزستان روز سه‌شنبه، ۱۹ آذر، در واکنش به آنچه که کاهش شدید اعتبارات این استان در بودجه سال ۹۳ خوانده‌اند، به طور دسته جمعی استعفاء کردند.

ناصر صالحی نسب، نماینده دشت آزادگان در مجلس روز ۱۹ آذر در صحن علنی مجلس گفت: «هر روز در خوزستان میادین نفت و گاز جدید کشف می‌شود اما رنگ از رخ مردم استان پریده است؛ بیکاری، کمبود آب شرب و کشاورزی، مشکل ریزگردها و عدم پرداخت یک درصد حق آلودگی در تار و پود این استان خوابیده‌است».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter