English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روز پنجم؛ دیدار با معاونین ارشد 3 سناتور و کنگرسمن: تلاش برای ایجاد کمیته ی آذربایجان جنوبی*****

آذوح: گزارش از دیدارهای یک هفته ای نمایندگان اتحاد آذربایجان جنوبی( آذوح – گادپ ) در واشنگتن ادامه دارد.

به گزارش آذوح نمایندگان دو تشکل آذربایجان جنوبی در طول هفته ی گذشته ضمن دیدار با جمع کثیری از سناتورها، اعضای کنگره و یا نمایندگان آنها موضوع "آذربایجان جنوبی" را با آنان در میان گذاشتند. این از معدود دفعاتی است(اولین بار) که "آذربایجان جنوبی" در این سطح و با بیش از 15 نماینده از سوی کنگره در طول یک هفته مورد مذاکره قرار می گیرد.

گفتنی است در این دیدارها آقای محمود بیلگین(سخنگوی حزب دموکرات آذربایجان جنوبی- گادپ) و خانم آیدا کریملی(فعال سیاسی آذربایجان جنوبی) به عنوان هیات آذربایجان جنوبی حضور دارند.

گزارش روز اول:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22624:-2-1-&catid=1:1&Itemid=19

گزارش روز دوم:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22689:---4---------------&catid=1:1&Itemid=19

گزارش روز سوم:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22719:--21---q--q---------&catid=1:1&Itemid=19

گزارش روز چهارم:

http://azoh.info/index.php?option=com_content&view=article&id=22769:----5----------&catid=1:1&Itemid=19

*دیدار با خانم "آنسلی ریان Ansley Rhyne"، معاون ارشد کنگرسمن "تام مارینو Tom Marino

U.S. Representative for the 10th District of Pennsylvania"

 

 

ملاقات با خانم آنسلی ریان با توضیحاتی از سوی وی آغاز گردید مبنی بر اینکه ایشان و کنگرسمن مارینو به خوبی از وضعیت حاکم بر ایران آگاه بوده و می دانند قدرت تنها در دستان رهبری رژیم ایران است و حسن روحانی تنها مجری دستورات او به شمار می رود.

مشاور ارشد کنگرسمن آمریکا با اشاره به اینکه وی و آقای مارینو از مدتها پیش مایل به برقراری ارتباط با نمایندگانی از آذربایجان جنوبی بوده و علاقمند به دریافت اطلاعات از این سرزمین هستند ابراز امیدواری کرد این رابطه به شکلی مستمر ادامه داشته باشد. ایشان ضمن پرسش در مورد دیگر دیدارهای هیات آذربایجان جنوبی تاکید کرد با برقراری تماس با دفاتر دیگر سناتورها زمینه را برای ایجاد کمیته ای مشترک در خصوص آذربایجان جنوبی فراهم خواهد نمود.

*دیدار با آقای "مارک سیماکووسکی Mark Simakovsky"، معاون بخش امنیت ملی سناتور "مارک وارنر Senator Mark R. Warner U.S. Senator for Virginia"

آقای سیماکووسکی پس از دریافت جزوات و بروشورها از طرف هیات آذربایجانی با ابراز علاقمندی بسیار بیان کرد از اینکه امکان شناخت از حرکت ملی آذربایجان جنوبی را به دست آورده است بسیار خرسند است. وی در ادامه سوالاتی در مورد رابطه ی جمهوری آذربایجان و حمایت آنها از حرکت ملی پرسید.

نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز با اشاره به جغرافیای آذربایجان و تقسیم اراضی تاریخی این سرزمین به دو قسمت توضیح دادند که ساکنان دو سوی ارس یک ملت بوده و زبان، فرهنگ، تاریخ و... یکسانی دارند. همچنین با اشاره به وضعیت سیاسی جمهوری آذربایجان اشاره گردید که بدون شک یک آذربایجان قدرتمندتر و دموکراتیک تر می تواند بیش از پیش پشتوانه ای برای ملت آذربایجان در دو سوی ارس باشد. هرچند حمایت آشکار این جمهوری از حرکت ملی نیز مطمئنا تبعات سنگینی برای آن دولت خواهد داشت و بایستی به این موضوع نیز دقت نمود.

در ادامه معاون سناتور وارنر با طرح سوال از تمرکز و هدف اصلی حرکت ملی آذربایجان جنوبی در این خصوص خواستار ارائه ی توضیحات بیشتری شد. نمایندگان هیات آذربایجانی نیز با بیان اینکه به دلیل ماهیت ملی این حرکت بیان یک هدف برای آن بسیار سخت است تاکید کردند آنچه که فعالین سیاسی آذربایجانی را حول محور حرکت ملی گرد آورده علاقه و اعتقاد آنان به آزادی، احقاق حقوق ملت آذربایجان و حق تعیین سرنوشت است.

*خانم "جینا اسپینکس Jenna Spinks"، مشاور سناتور "ریچارد بلومنتال Senator Richard Blumenthal U.S. Senator for Connecticut"

خانم اسپینکس می خواستند بدانند که سازمان ها و احزاب چگونه در ایران کار می کنند، فعالیتها صرفا سیاسی است یا فعالیتهای اجتماعی نیز صورت می گیرد.

در پاسخ به ایشان توضیح داده شد به دلیل آنکه ملت آذربایجان از کمترین حقوق ملی و فرهنگی خود نیز در ایران محروم بوده و همچنین به دلیل وجود دیکتاتوری و برخوردهای خشن امنیتی توسط رژیم ایران حرکت ملی از هر فرصتی برای پیشبرد برنامه های خود استفاده می نماید.

به عنوان نمونه در جریان زلزله ی ورزقان در حالی که رژیم ایران به شکلی آشکار از کمک به زلزله زدگان خودداری نمود فعالین سیاسی با همراهی عموم مردم آذربایجان به یاری مصدومین رفته و همکاری عظیمی را شکل دادند.

در ادامه ی این دیدار ضمن اشاره به دستگیری جمع کثیری از کسانی که به یاری زلزله زدگان رفته بودند جزوات حقوق بشر آذربایجان جنوبی به مشاور سناتور آمریکا تقدیم گردید. همچنین در خصوص آخرین وضعیت بازداشت شدگان اخیر به ویژه آقای حسن دمیرچی نیز اطلاعاتی ارائه گردید.

وضعیت وخیم اورموگولو و سیاستهای رژیم ایران در این مورد از دیگر نکات قابل توجه این دیدار به شمار می رود. اشاره به وجود مسایل امنیتی و اتمی رژیم ایران در خصوص اورموگولو توجه خانم اسپینکس را به خود جلب کرده و ایشان ضمن دریافت اسناد و تصاویر در این خصوص تاکید کرد ضمن بررسی فوری، مدارک را به بخش مربوطه ارسال خواهد نمود.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter