English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نایب رئیس مجلس: طرح مجلس برای غنی‌سازی ۶۰درصدی اورانیوم

آذوح: محمدرضا باهنر٬ نایب رئیس مجلس اعلام کرده که طرح افزایش غنی‌سازی اورانیوم با غلظت ۶۰ درصدی روی میز مجلس است.

به گزارش خبرگزاری فارس٬ آقای باهنر روز پنجشنبه (۲۸ آذر) در نشست استادان و دانشگاهیان شهر بناب گفته «مجلس به دنبال آماده کردن طرحی مبنی بر افزایش غنی‌سازی به ۶۰ درصد است.»

وی درباره جزئیات این طرح توضیح بیشتری نداده٬ اما به نظر می‌رسد این ادعای باهنر در واکنش به اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی مطرح شده باشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی از تداوم وضع تحریم‌ها علیه ایران خشمگین هستند و در دو هفته گذشته از احتمال افزایش غنی‌سازی اورانیوم تا غلظت ۶۰ درصد سخن به میان آورده‌اند.

آن‌ها می‌گویند آمریکا و غرب با وضع تحریم‌های جدید به تعهد ژنو پایبند نبوده‌اند٬ اما باهنر معتقد است که «آمریکا در ‌‌نهایت به تعهدات خود عمل خواهد کرد.»

جمهوری اسلامی به امید لغو بخشی از تحریم‌های بین‌المللی٬ ماه گذشته پس از ۱۰ سال سندی در ژنو امضاء کرد که براساس آن غنی‌سازی اورانیوم از ۲۰ درصد به کمتر از پنج درصد کاهش می‌یابد.

تاثیر تحریم‌ها و افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از آن‌ها مهم‌ترین عامل امضای چنین سندی از سوی ایران اعلام شده است.

این در حالی است که باهنر می‌گوید: «این کمال بی‌انصافی است که بیش از ۳۰ درصد گرانی‌ها را به گردن تحریم‌ها بیندازیم؛ بلکه قسمتی از این گرانی‌ها ناشی از عدم خردورزی و شجاعت و بی‌تدبیری است.»

وی افزوده «با وجود گرانی موجود در کشور قدرت خرید سرانه ما در دنیا در رده سی‌ام بین تمام کشورهای دنیاست و از برخی کشورهای اروپایی نیز بهتر است.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter