English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اجرای احکام اعدام دست کم ۲۰ تن در شهرهای مختلف ایران

آذوح: طی روزهای اخیر دست کم بیست نفر در زندانهای زاهدان، ارومیه، بم، گچساران، رجایی شهر، قزوین و رشت اعدام شدند. جمهوری اسلامی ایران، پس از چین، مقام ممتاز صدور و اجرای احکام اعدام در جهان را دارد.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اعدام بعنوان مجازات تصریحی در قرآن دفاع کرده است.

زندان اورمیه

به گزارش آژانس خبری موکریان، هفت تن از زندانیان محبوس در زندان مرکزی ارومیه که همگی پیشتر به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شده بودند، طی سه روز گذشته در زندان اعدام شده اند.

اسامی این افراد عبارتند از ایرج نصیری، چنگیز صالحی و احد شکوری که صبح چهارشنبه ۲۷ آذرماه اعدام شده اند و ۴ نفر دیگر به نام های پیمان محمدی، مهدی اژیر کفاش، حسین آقازاده و قادر نیک اندیش که روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۶ صبح در زندان مرکزی ارومیه اعدام کردند.

۵ نفر از این افراد اعدام شده اهل شهر ارومیه بوده اند، ولی قادر نیک اندیش اهل شاهیندژ و ایرج نصیری اهل چالدران بودند. همچنین چنگیز صالحی و قادر نیک اندیش از شهروندان کرد بوده و بقیه افراد از شهروندان آذری زبان بوده اند.

در این میان ایرج نصیری که از ۶ سال پیش در زندان است به هنگام وقوع جرم کمتر از ۱۵ سال سن داشته است.

طی هفته های گذشته این دومین اعدام جمعی است که در زندان ارومیه اتفاق می افتد.

اعدام دست‌کم دو زندانی در زندان مرکزی زاهدان

همچنین دست‌کم دو زندانی متهم به قتل عمد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه همین هفته در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه “ناصر گمشادزهی” که به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود بعد از حدود ۴ سال زندان در محوطه زندان مرکزی زاهدان از طریق چوبه دار اعدام شد.

هم‌چنین روز چهارشنبه ۲۷ آذر ماه فرد دیگری بنام “مهدی جوانمرد” با اتهام قتل عمد در محوطه این زندان بدار آویخته شد.

قزوین

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین نیز روز دوشنبه ۲۵ آذرماه، از اعدام یک متهم به قاچاق مواد مخدر در زندان مرکزی قزوین خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام صادقی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته در اداره پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مشخص شد فردی با هویت ش.چ ۴۶ ساله و متاهل، در منزل استیجاری اش در شهرک مینودر اقدام به تهیه وتوزیع مواد مخدر می کند.

گچساران

یک متهم به قاچاق مواد مخدر نیز روز ۲۲ آذر ماه در گچساران اعدام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،رییس اداره زندان گچساران گفت: این فرد به جرم حمل مواد مخدر اعدام شده است.

افشین نارکی افزود : پس از رسیدگی مراحل مختلف قضایی حکم اعدام برای این قاچاقچی صادر شد و صبح امروز در محوطه زندان گچساران به اجرا در آمد.

رشت

یک زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر نیز روز ۲۳ آذر ماه در رشت اعدام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،مدیر روابط عمومی دادگستری گیلان گفت: این مرد ۴۴ ساله به جرم تهیه و نگهداری موا د مخدر اعدام شد.

بم

سحرگاه بیست و یکم آذرماه نیز یک زندانی به نام افشین دروازی فرزند صادق در زندان بم اعدام گردید.

به گزارش کردپا، افشین دروازی که از اهالی روستای گنگچین شهرستان ارومیه است سه سال قبل بازداشت و به اتهام “خرید وفروش مواد مخدر” به اعدام محکوم شده بود.

رجایی شهر

سپیده دم بیستم آذر ماه نیز، ۷ زندانی با اتهاماتی همچون، قتل، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر در زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای قبل ۹ زندانی از زندان‌های قزلحصار و رجایی شهر جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بودند که حکم ۷ تن از ایشان سحرگاه روز جاری در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار به اجرا در آمد.

طی ماه های گذشته موج اعدام ها در ایران  افزایش چمشگیری داشته و مقامات قضایی ایران از این حکم دفاع کرده اند. این درحالیست که محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد موسوم به حقوق بشر در قوه قضائیه ایران، در دیدار با هیات نمایندگان پارلمان اروپا در جریان سفر آنها به تهران، مدعی شد که "شخصا فکر می کنم باید اعمال مجازات اعدام برای جرایم مرتبط با مواد مخدر مورد بازنگری قرار گیرد و با تلاش های مشترک جمعی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر جایگزین شود."

همزمان، برادر وی، صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی کشور، اعدام را از مجازات های مصروحه در قرآن و شریعت اسلام دانست و سخنان روزهای قبل تر خود مبنی بر اینکه " مخالفت با اعدام، در واقع مخالفت با حکم اسلام است زیرا قصاص نص قرآن کریم است" دفاع کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter