English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

با تدوام خشک شدن دریاچه ارومیه؛ زندگی 10 میلیون نفر در معرض آسیب است

آذوح: نماینده مردم تبریز مجلس گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه به این شکل زندگی 10 میلیون نفر از اقشار منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رضا رحمانی اظهار داشت: حل مشکل و معضل دریاچه ارومیه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های جدی ماست که در این راستا سعی در ارائه راهکارهای مختلف برای افزایش آب این دریاچه و جلوگیری از خشکسالی آن هستیم.

وی با اشاره به خشک شدن قسمتی از دریاچه ارومیه ادامه داد: خشک شدن این دریاچه به باغات منطقه آسیب‌زده و زندگی اهالی آن را با آسیب مواجه می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: جدی گرفتن موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه برای همه مسئولان منطقه و کشور ضروری است و در این راستا نباید از هیچ فعالیتی مضایقه کرد.

رحمانی تاکید کرد: رسانه‌ها حساسیت‌زایی خوبی در این موضوع کرده‌اند و در سال‌های اخیر مسئولان کشوری را وادار به انجام تدابیری در این خصوص کرده‌اند که جای تقدیر و تشکر دارد، اما نباید این موضوع مقطعی بوده و از یاد برده شود بلکه رسانه‌ها باید با تاکید بر حل مشکل دریاچه ارومیه درصدد ارائه راهکار برای نجات این دریاچه باشند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اعلام کرد: با وجود اینکه بخش اعظمی از مشکل دریاچه ارومیه مربوط به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی می‌شود ولی نباید به گفتن این موضوع اکتفا کرد و کاری انجام نداد.

وی گفت: به همین دلیل در بودجه سال 1390 ردیفی برای آبرسانی از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه باز شده و امسال نیز 250 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

ایده اولیه انتقال آب ارس به دشت تبریز و قسمت دیگر آن به دریاچه ارومیه از رضا رحمانی بود که این ایده از پنج سال پیش طرح و پیگیری می‌شود.

ارک قالاسی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter