English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حادثە‌ی مدرسە‌ی شین‌آباد این‌بار در شهرستان مهاباد(سویق بولاق) تکرار شد*****

آذوح: بخاری نفتی مدرسە یکی از روستاهای بخش مرکزی مهاباد (سویوق بولاق) آتش گرفت، اما خوشبختانه تلفات درپی نداشت.

سحرگاه روز یک‌شنبە، یکم دی‌ماه، بخاری نفتی روستای "کهریزە شیخان" بخش مرکزی مهاباد، بە علت نااستاندارد بودن آتش گرفت.

بە گفتە‌ی یک منبع مطلع، مدیران این مدرسە‌ی مقطع ابتدایی بعد از آتش گرفتن بخاری نفتی، به ناچاری مدرسە را تعطیل و دانش‌آموزان را راهی خانە کردەاند.

این حادثە در حالی روی دادە است کە مسئولین و نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس اسلامی ایران بعد از حادثە سال گذشته‌ی روستای شین‌آباد، دربارە‌ی نااستاندارد بودن وسایل گرمایشی مدارس آذربایجان جنوبی بە نهادهای ذیربط هشدار دادە بودند، اما تاکنون بخاری مدارس، جان دانش‌آمزان این سرزمین را تهدید می‌کند.

روستای "کهریزە شیخان" با ٨٩ خانوار دارای بیش از ٥٠٠ نفر جمعیت بودە و در بخش مرکزی شهرستان مهاباد (سویوق بولاق) در استان آذربایجان‌غربی واقع شدە است.

بعد از حادثە شین‌آباد، "فریبرز اسماعیل‌زادە" مسئول ادارە نوسازی مدارس استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد، ٦٠٠ کلاس درس در روستاهای این استان از بخاری نفتی استفادە می‌کنند، اما بە علت نبود اعتبار و بودجە توانایی تهیە نمودن سیستم گرمایشی استاندارد را ندارند.

سی و هفت دختر مقطع ابتدایی مدرسە دخترانە روستای شین‌آباد پیرانشهر (خانا)، در تاریخ ١٥‌آذرماه سال ١٣٩١ بە علت آتش گرفتن بخاری کلاس درس سوختە شدند کە ٢ تن از آنها جانشان را از دست دادند.

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter