English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رایس: ازسرگیری تحریم ها در صورت تخطی از توافق ژنو

آذوح: مشاور امنیت ملی آمریکا: ایالات متحده بعد از توافق ژنو ، آماده است در صورت تخطی ایران از قرارداد، بار دیگر تحریمها را از سرگیرد.

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا می گوید چنانچه این کشور و متحدانش متوجه شوند که ایران بعد از توافق ژنو برای تعطیل برنامه هسته ای اش باز هم در تدارک تولید بمب اتمی است، راههایی برای برقراری مجدد تحریم ها علیه ایران دارند.

خانم رایس در گفتگو با برنامه تلویزیونی «۶۰ دقیقه» شبکه خبری سی بی اس این نظر را رد کرد که بعد از تسهیل تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران، برقراری دوباره آنها دشوار خواهد بود. 

وی گفت هر قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در زمینه توافق هسته ای نهایی با ایران – نه توافق موقت ۶ ماهه ای که ماه نوامبر در ژنو منعقد شد – می تواند در صورت تخطی ایران از توافق، بار دیگر تحریم ها بر ایران را به طور خودکار از سر گیرد:

«ما توافقی منعقد نمی کنیم، یا قبول نمی کنیم که در آن نتوانیم به طور دقیق تحقیق کنیم که ایرانی ها چه می کنند. و اگر مچ آنها را (در حال تولید بمب اتمی) بگیریم، مطمئناً فشار را بار دیگر به آنها تحمیل می کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ساز و کار «محرک های خودکار» هنوز قطعی نشده است. تا هرگونه توافقی ورای ترتیبات فعلی، ماهها راه است. خانم رایس گفت: «هنوز طرح آن قطعنامه را نریخته ایم. اما چنین چیزی کاملاً عملی است. ایالات متحده نمی خواهد ایران «در موقعیتی باشد که به طور پنهانی برای تولید بمب تلاش کند.»  وی افزود هنوز مشخص نیست که ایران از تحریم های فعلی بر صدور نفت و دیگر صنایعش آنقدر لطمه دیده که «در حدی قابل بررسی» دست از جاه طلبی های هسته ای اش بردارد:

«نمی دانیم. اما نیمه دیگر پاسخ این است که به نفع ماست که این پیشنهاد را بیازماییم.»

طبق توافق موقت ماه نوامبر، ایران پذیرفت که در مقابل تسهیل بخشی از تحریم ها، برنامه هسته ای اش را برای ۶ ماه تعطیل کند.

دولت آقای اوباما در مورد تحریم ها با کنگره اختلافات جدی داشته است؛ زیرا بسیاری از قانونگزاران خواهان تحریم های سخت تر علیه ایران هستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter