English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اسماعیل برزگری پس از ۶٠ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد

آذوح: اسماعیل برزگرى موزیسین و فعال مدنی آذربایجانی که از تاریخ ٣آبان۹٢ به دلیل عدم رسیدگى به وضعیت جسمى و قول هاى داده شده در رابطه با پرونده اش، دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از ۶٠ روز به اعتصاب خود پایان داد.

به گزارش سودویند، اسماعیل برزگری که از زمان آغاز اعتصاب طى دو دوره به انفرادى منتقل شده بود، پس از ملاقات با جواد مومنى، معاون زندان در انفرادى بند ٢۴٠، و وعده او در خصوص پیگیرى پرونده اش، به اعتصاب غذاى خود پایان داد.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار سودویند اعلام کرد که مومنى در دیدار با اسماعیل برزگرى اعلام کرده است که: “مسئولان زندان پیگیر پرونده وى بوده و در تاریخ ۱۲آذر۹۲ اعاده ى دادرسى به دیوان ارسال شده و نتیجه اعاده ى دادرسى در تاریخ ۱۲اسفند۹۲ مشخص خواهد شد و امیدواریم که شما به زودى آزاد شوید.”

به دنبال این اظهارات مومنى، این زندانى آذربایجانى به اعتصاب خود پایان داده و متعاقبا به بند ٣۵٠ زندان اوین منتقل شد.

پیش از این اسماعیل طى نامه اى به “کمپین صلح فعالان در تبعید”، وخامت وضعیت جسمانى اش و بى توجهى مسوولان زندان را، دلایل اعتصاب اعتراضى خود عنوان کرده بود.

اسماعیل برزگری روز ۲۰اردیبهشت۹۰ و به هنگام بازگشت از کنسرتی که در باکو ترتیب داده بود، توسط نیروهای سپاه بازداشت و به اتهام ارتباط با بیگانگان و تبانی و اقدام علیه امنیت ملی توسط قاضی پیرعباسی رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این یازدهمین اعتصاب این موزیسین آذربایجانی است که از هنگام بازداشت در سال ۹۰ تا کنون اتفاق می‌افتد. این اعتصاب‌های مکرر باعث مشکلات جسمی مختلفی را برای این زندانی درپی داشته است. این فعال مدنی دچار شک‌های عصبی شدیدی می‌شود طوری که ناگهان تعادل خود را از دست داده و تمام عضلات بدنش می‌گیرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter