English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۳ نفر در حمله به اردوگاه لیبرتی مجاهدین کشته شدند

آذوح: خبرگزاری رویترز از اصابت چند راکت به «کمپ لیبرتی» مجاهدین خلق در بغداد در روز پنجشنبه پنجم دی  خبر داده است. مجاهدین خلق می گویند ۳ تن از ساکنان این اردوگاه کشته و چندین نفر دیگر به شدت مجروح شدند.

یک گروه اسلامگرای شیعه مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.

مجاهدین خلق با حاکمیت ایران مخالف است و طی جنگ ایران و عراق در کنار نیروهای عراقی علیه ایران جنگید. مجاهدین خلق به دنبال سرنگونی حاکمیت صدام حسین و روی کار آمدن دولت شیعه در بغداد، دیگر مانند سابق در عراق پذیرفته شده نیستند.

شاهین قبادی، یک سخنگوی مجاهدین خلق در پاریس به رویترز گفت اردوگاه لیبرتی هدف ده ها راکت قرار گرفت.

حال چندین تن از مجروحان وخیم گزارش شده است. به گفته آقای قبادی شمار مجروحان بیش از ۵۰ نفر است. مجاهدین خلق دولت نوری المالکی، نخست وزیر عراق را متهم به انجام حمله کرده و می گویند پیشاپیش برگزاری انتخابات در سال آینده میلادی در عراق، بغداد به دنبال جلب حمایت تهران است.

مقامات عراقی بارها هرگونه دخالت در حملات علیه مجاهدین خلق را رد کرده اند.

در اقدامی نادر، واثق البطاط، فرمانده نیروهای شبه نظامی ارتش المختار، در گفت و گو با خبرگزاری رویترز گفت این گروه ۲۰ راکت کاتیوشا را به اردوگاه لیبرتی پرتاب کرده است.

او ضمن متهم کردن مجاهدین خلق به ارتباط با سیاستمداران شیعه و سنی مرتبط با القاعده، گفت: «ما از دولت خواسته ایم که آن ها را از عراق اخراج کند اما هنوز اینجا هستند.» 

وزارت خارجه آمریکا  حمله اخیر به کمپ لیبرتی را محکوم کرد و دولت عراق را به انجام اقدامات بیشتر برای تامین امنیت این اردوگاه در مقابل خشونت های احتمالی در آینده ترغیب کرد.

ارتش المختار، یک گروه تقریبا جدید شبه نظامی شیعه است و ادعا می کند که از سوی ایران تامین مالی می شود. البطاط، رهبر سابق شبه نظامیان کتائب حزب الله (عراق) است.

شهریار کیا، یک سخنگوی دیگر مجاهدین خلق که در اردوگاه لیبرتی زندگی می کند می گوید حدود سه هزار نفر از اعضای این سازمان در لیبرتی ساکن هستند. او گفت ساکنان اردوگاه از بیم حملات بیشتر از کانتینرها خارج نمی شوند.

منابع پلیس حمله به مواضع مجاهدین خلق را تایید کرده و گفته اند که ۴ تن از مجروحان به بیمارستانی در غرب بغداد منتقل شده اند.

در حمله ای که در ماه سپتامبر علیه اردوگاه اشرف در شمال بغداد انجام گرفت، بیش از ۵۰ تن از آنان کشته شدند. این حمله از سوی آمریکا و بریتانیا به شدت محکوم شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter