English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

صدور اعدام و زندان برای امام جمعه راسک و همراهان

آذوح: طی احکامی که برای همراهان مولوی فتحی محمد نقشبندی و برخی از همراهانش صادر شد ۴ نفر به اعدام محکوم شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احکام مولوی فتحی محمد نقشبندی و برخی از همراهان وی به اتهام قتل مولوی مصطفی جنگی زهی رئیس پایگاه بسیج راسک، صادر و در زندان زاهدان به آنان ابلاغ شده است.

بر اساس احکام صادره دادگاه مولوی فتحی محمد نقشبندی به ۱۵ سال زندان و تبعید به خلخال، عبدالغفار نقشبندی به ۱۲ سال حبس و تبعید به مکانی نامعلوم، نظام الدین ملازاده، ملک محمد آبادیان، جواد و جابر آبادیان نیز به اعدام محکوم شدند.

احکام فقیر محمد رئیسی و گل محمد بلیده ای تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده است.

این احکام در حالی صادر می شود که در روز های اخیر مسئولان مربوطه به مولانا عبدالحمید و معتمدین سرباز و خانواده زندانیان و وکلاء وعده داده بودند که بنا بر نبود انگیزه قتل این افراد به زودی آزاد می شوند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی احکام صادره دادگاه علیه خود و همراهانش را رد کرده و آنها را بی اساس خوانده است.

گفتنی است پیش از این خانواده مولوی مصطفی جنگی زهی با ارائه رضایت نامه کتبی دخالت مولوی نقشبندی و همراهان وی را در قتل مولوی جنگی زهی رد کرده و آنها را از این اتهام مبرا دانسته بودند.

فتحی‌محمد نقشبندی، عبدالغفار نقشبندی، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، گل محمد پلیده‌ای، جابر آبادیان، فواد آبادیان، نظام الدین ملازاده، فقیر محمد رئیسی و حمید ملازاده  در اسفند ماه ۹۰ و بهار ۹۱ بازداشت شده بودند.

لازم به ذکراست این احکام سنگین پس از قریب به ۱۰۰ روز از اخرین جلسه دادگاه این زندانیان و در حالی صادر می شود که یونسی دستیار اقوام اقلیت ها و مذاهب آقای روحانی از اعطای مدیریت های کلان کشوری به اهل سنت و مشخصا به بلوچ ها سخن می گوید.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter