English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بازداشت مهدی دیهمی در ملیک کندی(ملکان)

آذوح: مهدی دیهمی (گونتای) از فعالین مدنی آذربایجانی صبح روز دوشنبه حوالی ساعت 4 توسط ماموران امنیتی در ملیک کندی دستگیر شده است.

این فعال ملی-مدنی آذربایجانی پس از ساعت ها بازجویی و عدم ایجاد شرایط جهت تماس تلفنی با خانواده خود امروز با عدم موافقت با آزادی موقت به قید وثیقه، به زندان مراغه انتقال داده شده است.

هنوز علت دستگیری این فعال مدنی به خانواده وی اطلاع داده نشده و از قرار معلوم ماموران امنیتی سعی در پرونده سازی برای این فعال مدنی را دارند.

پیش تر مهدی دیهمی توسط اداره اطلاعات میاندوآب،در سال های گذشته همزمان با اوج گیری اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف آذربایجان نسبت به سیاست های حاکمیت در قبال خشکاندن دریاچه ی اورمیه، به تاریخ 8 شهریورماه سال 90 در شهر چهاربرج دستگیر و پس از 8 روز بازداشت در شرایط نامناسب جسمی و روحی به قید وثیقه هشتصد میلیون ریالی آزاد شده بود.

 لازم به ذکر است پس از دستگیری وی، مامورین امنیتی با مراجعه به منزل مسکونی وی تمام کتاب های ترکی و دست نوشته های و سیستم کامپیوتراین فعال را ضبط نموده بودند که جلسه ی دادگاه مهدی دیهمی روز 9 بهمن در شعبه اول دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی کیا برگزار شده بود. قاضی به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی، به جرم به فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت به نفع گروه ها و سازمان های مخالف نظام، حکم حبس را برای این فعال آذربایجانی صادر نموده بود .

گفتنی است که نهادهای امنیتی با فشار بر فعالان مدنی ملیک کندی سعی در ایجاد خفگان و جو امنیتی را دارند چراکه فعالان مدنی با اقدامات و فعالیت های خود  ملکان چنین سال است که نقش گسترده ای در سطح آگاهی و بیداری از هویت ملی قدم برداشته اند.

گوناز تی وی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter