English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"فضای دیدارهای موسوی و رهنورد امنیتی‌تر شده است"

آذوح: به‌گزارش منبع نزدیک به میرحسین موسوی زمان ملاقات‌های موسوی و رهنورد با دخترانشان نامنظم‌تر شده، نیروهای امنیتی بیشتری‌ در دیدارها حضور دارند، حتی یک برگ روزنامه در اختیار آنان نیست و معاینات پزشکی آن‌ها پی‌گیری نمی‌شود.

سایت کلمه نزدیک به میر حسین موسوی در گزارشی خبر از بدتر شدن شرایط حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد داده است. در این گزارش به امنیتی‌تر شدن فضای ملاقات‌ها و نیز بیشتر شدن تعداد مامورانی که در هنگام ملاقات حضور دارند اشاره شده است.

ملاقات دختران موسوی و رهنورد با آن‌ها یک روز در هفته و در روزها و ساعات نامشخص با حضور ماموران امنیتی انجام می‌شود و در طول هفته هیچگونه تماس تلفنی بین آنان برقرار نیست. برادران و خواهران این دو نیز تنها برخی موارد و با شرط همراه نبودن همسرانشان اجازه دیدار با موسوی و رهنورد را دارند.

بر اساس این گزارش، دیدار دختران موسوی و رهنورد اغلب زیر دید دوربین‌های فیلمبرداری وشنود آشکار انجام می‌شود.

در بخش دیگری از این گزارش به امکان آلوده بودن محیط حصر این دو نفر اشاره شده و آمده است: «از ابتدای حصر تا کنون دو عدد از درها، یکی در راه پله پشت خانه که به اتاق‌های داخلی راه دارد و دومی در پشت بام منزل، به روی محصورین قفل مانده است و هیچ خبری از داخل آن نیست و این مساله بر ابهام‌ها می‌افزاید».

احتمال آلودگی در فضای زیست رهنورد و موسوی

پیش‌تر گزارش رسیده بود که علایم مشکوکی در وضعیت جسمی موسوی و رهنورد پدیدار شده است. در این گزارش نیز آمده است: «بازگشت لرزش زیاد دستان زهرا رهنورد که پیش تر کاملا رفع شده بود و بی اعتنایی زندانبانان نسبت به این مساله، این نگرانی را به وجود است که آلودگی مصنوعی محیط، شامل آلودگی در فضای خانه و خوراک، باعث ایجاد مشکلات جسمی برای موسوی و رهنورد شده باشد. حال آنکه هر دوی آن‌ها در ابتدای حصر در سلامت کامل بودند و در طول ایام بازداشت غیرقانونی در خانه خود و به علت شرایط بد حصر، دچار بیماری های متعدد شدند».

فرزندان موسوی و رهنورد از دولت روحانی خواسته‌اند که اگر توان رفع حصر را ندارد، دست‌کم شرایط حصر را برای آنان بهتر کند و مواردی چون رسیدگی پزشکی و نیز در اختیار داشتن روزنامه را برای آنان فراهم آورد.

برخی از کتاب‌های موسوی و رهنورد در اختیار آنان گذاشته شده، اما در تمامی این مدت حتی یک برگ روزنامه به آن‌ها داده نشده است.

همچنین درمان چشم این دو نفر نیز پیگیری نشده و هردو از ضعف بینایی رنج می‌برند.

در پایان این گزارش از قول دختران موسوی و رهنورد از دولت روحانی خواسته شده تا به وعده‌های خود در زمینه تلاش برای رفع حصر عمل کند و "زمان‌بندی یا برنامه مشخصی برای تحقق وعده‌های سیاسی خود از جمله باز کردن فضا، ایجاد زمینه فعالیت احزاب، آزادی زندانیان سیاسی و رفع حصرهای غیرقانونی" را اعلام کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter