English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پیشنهاد دعوت به تحصن برای نجات اورموگولو: پنج شنبه 20 شهریور، ساعت 17، مراکز استانها، روبروی استانداریها

ملت شریف آذربایجان،

وطن روزهای سختی را می گذراند.

کیست که از حال و روز این روزهای آذربایجان خبری نداشته باشد. فضای بسته ی سیاسی و اختناق موجود آنچنان در تار و پود این سرزمین رخنه کرده و ریشه گرفته که گویا برای تنفس نیز بایستی از مسئولان حاکم اجازه گرفت!

درد این نوشته اما درد دیگری است. درد ما سیاست نیست، گرچه هر چه که بر سرمان آمده از سوء سیاست و نالایقی آنانی است که روزی خود را نوکران ملت معرفی کرده و خادم مردم می دانستند. درد ما از جنس دریاچه است، ازغوان آذربایجان.

کیست که نداند آنچه بر سر اورموگولو آمده تقصیر کیست؟!. این نوشته حوصله ی بحث و استدلال بر سر اثبات سوءتدبیر حاکمان سابق و کنونی در مواجهه با فاجعه ی اورموگولو ندارد، که قصور و تقصیر آنان بدیهی است.

درد ما فریاد مظلومیت اورموگولوست.

آقای حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی جمهوری اسلامی ایران، به هنگام حضور در تبلیغات انتخاباتی خویش از احیای دریاچه سخن گفته و قول حل آن در 100 روز ابتدائی دولت خود داده بود. آن روزگار، دریاچه ی ارغوانی بیش از 20 درصد آب داشت.

اکنون در سایه ی تدبیر دولت تدبیر و امید، تنها 6 درصد از دریاچه باقی مانده، هزینه ی ارسال میمون به فضا از بودجه ی احیای اورموگولو بیشتر در نظر گرفته شده و مشاوران ایشان نیز از احتمال! نجات دریاچه در 10 سال آتی، آن هم شاید، خبر داده اند.

ملت شریف آذربایجان،

روز پنجشنبه 20 شهریور در مراکز استانها(اورمیه، تبریز، زنگان، اردبیل، قزوین، همدان، تهران) در برابر استانداریها و مجلس شورای اسلامی از ساعت 17 عصر وعده ی دیدار داریم. ما به روند احیای دریاچه ی اورمیه معترضیم. ما خواستار پاسخگویی نهادهای مسئول و شخص رئیس جمهور در این خصوصیم. یک سال گذشت و دریاچه در آخرین لحظات زندگی خویش است، کجاست تحقق آن وعده های زمان انتخابات؟

طبق اصل 27 قانون اساسی ایران "تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است‏‏". ما نیز بدون حمل سلاح و بدون آنکه مخل مبانی اسلام باشیم برای استیفای حق خویش به خیابان خواهیم آمد. بدور از شعارهای "به اصطلاح" ساختارشکن و "به اصطلاح" غیرقانونی. شعارهایمان حول محور "یاشاسین آذربایجان"، "آذربایجان وار اولسون ایسته مه ین خوار اولسون"، "اورموگولو سوسوزدور آذربایجان اویانماسا اودوزدو"، و از همه مهمتر "روحانی، روحانی، وعده لرین بس هانی؟" خواهد چرخید و نه شیشه ای خواهد شکست و نه سنگی پرتاب خواهد شد.

این تحصن "کاملا" مسالمت آمیز بنا بر اصول قانون اساسی ایران مستوجب هیچگونه برخورد انتظامی نبوده و حضور در آن یا انتشار این دعوت "کاملا" قانونی است. وقتی مردم در اصفهان و برای زاینده رود می توانند بدون کمترین مشکلی اجتماع و تحصن به راه اندازند، بدون شک این امر در آذربایجان نیز شدنی است و هرگونه برخورد امنیتی با آن "غیرقانونی" خواهد بود. و بدون شک استانداران منتخب آقای روحانی نیز بایستی با حضور در میان مردم متحصن پاسخگوی بی کفایتی ها باشند.

این جرقه، آغاز پیگیری مطالبات وعده داده شده توسط آقای روحانی به ملت آذربایجان است.

نگین فیروزه ای، چشم به راه غیرت ماست.

وعده ی دیدار:

ساعت 17 روز پنج شنبه 20 شهریور

تبریز: راسته کوچه و بازار به سمت استانداری.

اورمو: تقاطع امام و عطائی به سمت میدان ایالت.

اردبیل: میادین شریعتی و سرچشمه به سمت استانداری.

زنگان: سعدی به سمت استانداری.

قزوین: تقاطع میرعماد و فلسطین به سمت استانداری.

همدان: بلوار بعثت و پارک مردم به سمت استانداری.

تهران: بهارستان به سمت مجلس شورای اسلامی ایران.

***

1- در گرمای تابستان و روز تعطیل، بدون شک راحتتر می توان به مراکز استانها سفر نمود، شب را هم مهمان فضای سبز پارکها بود.

2- مرگ اورموگولو، مرگ همه است. پیر و جوان و زن و مرد، همه ی مان. یک سفر با خانواده، به مراکز استان، برای نجات اورموگولو. نجات خودمان.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter