English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رضا خاتمی، برادر رئیس جمهور سابق، ممنوع‌الخروج شد

آذوح: محمدرضا خاتمی، دبیرکل سابق حزب جبهه مشارکت و برادر محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران، روز چهارشنبه، ۱۹ شهریور، خبر داد که به دلایلی نامعلوم برای خود ممنوع‌الخروج شده است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که در فرودگاه از ممنوع‌الخروج شدن خود مطلع شده و ماموران فرودگاه نیز از این كه باید از چه مرجعی این مسئله را پیگیری كند ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی همچنین خبر داده است که پیشتر نیز حكم ممنوع‌الخروجی داشته، اما این حکم لغو شده است.

او گفت: «قبلا نیز چنین حكمی صادر شده بود، البته از قبل به من نیز خبر داده بودند و من به این حكم اعتراض كردم و حكم ممنوع‌الخروجی نیز لغو شده بود.»

خبر ممنوع‌الخروجی محمدرضا خاتمی در حالی منتشر می‌شود که ۱۰ نماینده مجلس ایران در تیرماه گذشته در تذکری کتبی خطاب به مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری، خواستار «اجرای حکم ممنوع‌التصویر، ممنوع‌الخروج و ممنوع‌البیان بودن محمد خاتمی» توسط قوه قضائیه شدند.

پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری، برخی رسانه‌ها از لغو ممنوع‌الخروجی محمد خاتمی خبر دادند، اما سخنگوی قوه قضائیه در مهرماه ۱۳۹۲ در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: «کسانی که در جریان فتنه ۸۸ ظلم کردند تفاوتی در مورد آنها رخ نداده و مراحل قبل برای آنها اجرا می‌شود. اتفاق جدیدی رخ نداده است.»

پس از تذکر ده نماینده مجلس، محمدرضا خاتمی در واکنش به درخواست ممنوع‌الخروج شدن برادرش گفت: «آرزو بر جوانان عیب نیست، شاید دل‌های این نمایندگان هنوز جوان است.»

وی روز چهارشنبه نیز در واکنش به ممنوع‌الخروج شدن خود تصریح کرد: «تعجب‌آور است كه عده‌ای بدون توجه به قوانین و مقررات كسانی را از حقوق شهروندی‌شان محروم می‌كنند و حتی آنها را از این محرومیت مطلع نمی‌كنند. این در حالی است كه ممكن است این افراد برای آن مسئله هزینه‌هایی نیز کرده باشند.»

آقای خاتمی همچنین از دلیل ممنوع‌الخروج شدن خود اظهار بی‌اطلاعی کرده است.

محمدرضا خاتمی در سال ۱۳۸۹ و به دنبال سفر محمود احمدی‌نژاد به لبنان با ارسال نامه‌ای به حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، با اشاره به بازداشت اصلاح‌طلبان و مخالفان دولت در ایران از وی خواست که از رهبران ایران بخواهد از «ظلم و جفا» علیه این افراد دست بردارند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ تعدادی از اعضای شاخص حزب جبهه مشارکت از جمله محسن میردامادی، دبیرکل این حزب، دستگیر و روانه زندان شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter