English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا و ایران درباره «دولت اسلامی» گفتگو کرده اند

آذوح: به رغم تاکید چندین باره مقامات ایرانی و آمریکایی که دو کشور علیه گروه «دولت اسلامی» که بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده، همکاری نمی کنند، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت که دیپلمات های دو کشور در این باره هفته گذشته صحبت کردند.

ماری هارف، روز سه شنبه گفت ویلیام برنز، معاون وزیر امورخارجه آمریکا این موضوع را «به طور خلاصه و در حاشیه» گفتگوهای اتمی با ایران که پنجشنبه و جمعه گذشته در ژنو صورت گرفت، با مذاکره کنندگان ایرانی در میان گذاشت. آقای برنز هفته گذشته با عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش لس آنجلس تایمز، برنز و عراقچی پیشتر نیز در ملاقاتی در ماه ژوئن در وین در این باره گفتگو کردند. ماری هارف گفت صحبت درباره چنین تهدیداتی «هر از چند گاهی» در حاشیه نشست های این چنینی انجام می شود و در آخرین دور مذاکرات اتمی نیز صورت گرفت.

مسوولان آمریکایی و ایرانی همچنان تاکید می کنند که در عراق علیه «دولت اسلامی» همکاری نمی کنند، اما هر کدام به صورت «جداگانه» سعی می کنند به نیروهای عراقی در جنگ علیه این گروه کمک کنند.

آمریکا و ایران همچنین به نیروهای مناطق کردی سلاح فرستاده اند و به آنها در مبارزه با «دولت اسلامی» مشاوره می دهند. از ماه گذشته میلادی، آمریکا بیش از ۱۵۰ حمله هوایی علیه «دولت اسلامی» انجام داده است.

لس آنجلس تایمز می نویسد همکاری ایران و آمریکا در عراق امری حساس است چرا که بازیگران مهم منطقه از جمله عراقی ها، کشورهای سنی عرب و اسرائیل نگران می شوند که همکاری ایران و آمریکا به زیان آنها تمام شود.

این روزنامه می گوید نیروهای آمریکایی و پرسنل نظامی ایرانی در مناطق کردی شمال عراق تنها چند کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.

مقامات آمریکایی نمی گویند که درباره «دولت اسلامی» چه مطالبی به ایرانی ها گفته اند. اما کارشناسان می گویند که آنها احتمالا درباره طرح های کلی برای عراق و اقداماتی که از بروز درگیری خطرناک و ناخواسته میان ایران و آمریکا در عراق جلوگیری کند، صحبت کرده اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter