English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اوباما چهارشنبه شب استراتژی خود را علیه داعش اعلام می کند

آذوح: رئیس جمهوری آمریکا در ساعات پر بیننده برنامه های تلویزیونی در چهارشنبه شب، طی یک سخنرانی برای آمریکاییان استراتژی خود را برای مبارزه با گروه «دولت اسلامی» در عراق و سوریه اعلام می کند.

باراک اوباما ماه گذشته میلادی پس از آنکه گفت هنوز برای مبارزه با «دولت اسلامی»، موسوم به داعش، استراتژی ندارد مورد انتقادات گسترده قرار گرفت.

«دولت اسلامی» بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده و اقلیت ها را تهدید کرده است. این گروه همچنین ویدیوهایی را منتشر کرد که در آن صحنه های بریدن سر دو خبرنگار آمریکایی بدست نیروهای این گروه دیده می شود که باعث وحشت شهروندان آمریکا شد.

در ماه های گذشته، رئیس جمهوری آمریکا تمایلی به گسترش عملیات نظامی در عراق نداشته است. نظرسنجی ها نشان می داد که آمریکاییان بعد از یک دهه جنگ در عراق و افغانستان از عملیات نظامی خسته بودند. اما یک نظرسنجی عمده که روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای.بی.سی در این هفته انجام دادند نشان می دهد که اکثر آمریکاییان شرکت کننده در این نظر سنجی «دولت اسلامی» را یک خطر جدی برای منافع آمریکا می دانند و از حملات هوایی برای هدف قرار دادن این گروه بطور گسترده دفاع می کنند.

روز سه شنبه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که برخورد با پیکارجویان «دولت اسلامی» یک اولویت مهم در حوزه امنیت ملی است. او گفت باراک اوباما معتقد است که «دولت اسلامی» باید تضعیف و در نهایت نابود شود. او گفت رئیس جمهوری در نطق چهارشنبه شب خود به مرحله بعدی تلاش های آمریکا - فراتر از حملات هوایی فعلی - علیه داعش می پردازد.

این گام ها از جمله شامل تقویت دولت جدید فراگیر عراق، ایجاد تشکیل ائتلاف المللی برای حمایت از تلاش ها علیه پیکارجویان «دولت اسلامی» و کسب تعهدات دولت های منطقه برای حمایت از اپوزیسیون میانه رو در سوریه است.

کاخ سفید گفت رئیس جمهوری در نطق خود از بازگشت نیروهای رزمی آمریکا به عراق سخن نخواهد گفت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter