English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وزارت ارشاد فیلتر ده‌ها سایت خبری را آغاز کرد

آذوح: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد با فیلتر چهار سایت خبری٬ از شناسایی و مسدود کردن ده‌ها سایت «بدون مجوز» دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و از مردم خواست سایت‌های خبری «بدون مجوز» را به این معاونت معرفی کنند.

سایت‌های «دانا»٬ «شریان»٬ «روحانی‌نیوز» و «لحظه‌آنلاین» چهار سایتی هستند که در سه روز گذشته به خاطر نداشتن «مجوز» از سوی وزارت ارشاد مسدود شده‌اند.

این سایت‌ها چند روز پس از آنکه حسین انتظامی٬ معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد از قصد این معاونت برای برخورد با سایت‌های فاقد مجوز خبر داد٬ مسدود شده‌اند.

مقام‌های قضایی این اقدام وزارت ارشاد را «غیرقانونی» اعلام کرده و گفته‌اند: «نه تنها وزارت ارشاد بلکه هیات نظارت بر مطبوعات هم نمی‌تواند» دستور مسدود شدن سایتی را صادر کند.

 مسعود بصیری٬ عضو هیات مدیره انجمن «روزنامه نگاران مسلمان» هم با متهم کردن وزارت ارشاد به برخورد دوگانه با سایت‌های فاقد مجوز٬ گفته تنها ۲۲۹ سایت از این وزارت‌خانه مجوز دریافت کرده‌اند.

بصیری افزوده «ده‌ها هزار سایت بدون مجوز در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند که وزارت ارشاد هیچ مانعی برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.»

یک مقام آگاه در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هم برخورد گزینشی با سایت‌های محافظه‌کار را رد کرده و گفته براساس فهرستی که این معاونت تهیه کرده «سایت‌های بدون مجوز ۱۰ تا ۱۰ تا مسدود» می‌شوند.

این مقام که نامش فاش نشده افزوده فهرست سایت‌های فاقد مجوز روز چهارشنبه (۱۸ شهریور) منتشر خواهد شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اطلاعیه‌ای هم در این زمینه منتشر کرده و از مردم خواسته در «شناسایی سایت‌های خبری فاقد مجوز هیات نظارت بر مطبوعات» به این معاونت کمک کنند.

این معاونت اعلام کرده سایت‌های فاقد مجوز را «به امید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب» مسدود خواهد کرد.

پیش‌تر اعلام شده بود دولت حسن روحانی در حال تهیه گزارشی با عنوان «شناسنامه رسانه‌های بی‌شناسنامه» است که به نظر می‌رسد فیلتر سایت‌های بدون مجوز پس از پایان این طرح آغاز شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter