English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی: تا چند روز آینده دریاچه ی اورمیه ۱۰۰ درصد خشک می‌شود

آذوح: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر مقداری آب در محل پل میانگذر دریاچه ارومیه وجود دارد که این مقدار نیز تا چند روز آینده ۱۰۰ در صد خشک می‌شود.

به گزارش تسنیم،  علی عباس نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از روستاهای حوزه آبریزی دریاچه ارومیه فاقد آب آشامیدنی بوده و به وسیله تانکر آب شرب به آنجا انتقال می یابد.

وی گفت: ۳۰ سال گذشته فقط ۲ کانون ریزگرد در استان وجودداشت به طوری که اکنون ۱۸۷ کانون ریزگرد در آذربایجان غربی وجود دارد.

وی گفت: ارتفاع آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۵۰ سانتی متر کاهش یافته و فقط در کنار پل میانگذر ارومیه مقدار اندکی آب وجود دارد که آن هم تا چندروز آینده تبخیر و دریاچه ص در صد خشک می شود.

وی اظهار کرد: حداقل ۱۲ تا ۲۰ سال زمان لازم است تا دریاچه ارومیه احیاء شود امروز دیگر بارش های سال ۷۴ وجود ندارد و در این میان به منظور پرداخت حق آبه کشاورزی باید به صنایع تبدیلی توجه ویژه شود.

عباس نژاد تصریح کرد: در حال حاضر معادن آذربایجان غربی به قیمتی بسیار ناچیز از استان به استان های دیگر انتقال یافته و با انجام عملیاتی بر آنها به قیمت های کلان به فروش می رسد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter