English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سخنرانی اوباما با واکنش های متفاوت در کنگره مواجه شد

آذوح: سخنرانی چهارشنبه شب باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که در آن استراتژی خود را برای مبارزه با گروه موسوم به «دولت اسلامی» اعلام کرد، با واکنش های متفاوتی در کنگره مواجه شده است. گروه افراطی دولت اسلامی یا داعش بخش های وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده است.

جان بینر، رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، پس از سخنرانی باراک اوباما در بیانیه ای اعلام کرد که سرانجام رئیس جمهوری شروع به توضیح دادن کرد که «نابود کردن این تهدید تروریستی به یک اقدام قاطع نیاز دارد.»

اما آقای بینر گفته است «سخنرانی با استراتژی یکی نیست» و هنوز سوال هایی درباره اهداف رئیس جمهوری وجود دارد.

اد رویس، رئیس جمهوری خواه کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان نیز گفت هنوز باید منتظر ماند و دید که پس از تاخیر و انکار بسیار، آیا دولت «تعهد لازم» برای نابودی «خلافت اسلامی» را ایجاد می کند یا خیر.

مارشا بلکبرن، نماینده جمهوری خواه ایالت تنسی به صدای آمریکا گفت ترجیح می دهد که آقای اوباما بیشتر در مورد اینکه چه کشورهایی در ائتلاف علیه داعش شرکت می کنند، صریح باشد.

الیوت انگل، نماینده دموکرات نیویورک به صدای آمریکا گفت او قویا از طرح آقای اوباما دفاع می کند.

سناتور مارک بگچ، یک عضو کمیته نیروهای نظامی گفت او به ریاست جمهوری «چک سفید برای انجام یک جنگ زمینی دیگر در عراق» نمی دهد. بگچ، یکی از سناتورهای دموکرات که در انتخابات ماه نوامبر با رقابت سختی روبرو است، گفت باید هرگونه کمپین نظامی، فراتر از حملات هوایی فعلی علیه داعش، به تایید کنگره برسد.

ایلینا راس-لتینن، نماینده جمهوری خواه و رئیس کمیته فرعی خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در بیانیه ای گفت: «با آنکه بسیار دیر شده است» اما از حملات هدفمند هوایی در سوریه حمایت می کند.

او در ادامه گفت اما «از این که رئیس جمهوری بار دیگر در مورد اقدام نظامی کنگره را دور می زند» ناراحت است. او گفت رئیس جمهوری نمی تواند هم از کنگره بخواهد که منابع مالی برای تسلیح و آموزش «شورشیان به اصطلاح میانه رو» را تصویب کند، اما به دنبال تایید کنگره برای حمله به داعش در سوریه نباشد.

ایلینا راس-لتینن گفته است که نسبت به تسلیح مخالفان سوری بدبین است چرا که از جمله، وضعیت روی زمین در سوریه بسیار پیچیده شده است. او گفته اگر رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۱ «دو دل» نبود، می شد اپوزیسیون سوریه را شناسایی و از آنها حمایت کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter