English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اجلاس کشورهای عربی، ترکیه و آمریکا در جده برای رویارویی با داعش

آذوح: در چارچوب تلاش های بین المللی برای مقابله با تروریسم، وزیران خارجه 11 کشور، روز پنجشنبه 11-9-2014 کنفرانسی در شهر جده سعودی برگزار می کنند تا در باره راه های مبارزه با گروه های تندرو بویژه داعش بحث و گفت و گو کنند.

گفته می شود کنفرانس جده به مسئله تاسیس یک مرکز بین المللی برای مبارزه با تروریسم که یکی از اهداف این نشست است، خواهد پرداخت.

تاسیس یک مرکز بین المللی برای مبارزه با تروریسم در سال 2005 از سوی پادشاهی سعودی پیشنهاد شده بود. ریاض در ادامه تلاش برای  تحقق این پیشنهاد ماه اوت گذشته مبلغ 100 میلیون دلار به سازمان ملل متحد پرداخت کرد.

شرکت کنندگان در این نشست علاوه بر ایالات متحده آمریکا و ترکیه، 6 کشورعربی شورای همکاری خلیج و سه کشور عربی اردن، مصر و لبنان نیز حضور دارند.

به گزارش تلویزیون العربیه، در دستور کار این نشست مسئله تروریسم در منطقه، سازمان های تندرو حامی تروریسم و راه های منع فعالیت سازمان های افراطی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

قرار است مرکز مبارزه با تروریسم،  نیاز کشورهای در حال توسعه برای آموزش های لازم جهت مقابله با عملیات تروریستی را برطرف کند. پیگیری فعالیت های تروریستی و نحوه جلوگیری از بمب گذاری های انتحاری از جمله آموزش های این مرکز خواهد بود.

علاوه بر این قرار است کشورهای توسعه یافته و سازمان های بین المللی برای کمک به کشورهای در حال توسعه جهت مبارزه با پول شویی و مبارزه با تروریسم شیمیایی یا هسته ای اقدام کنند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر خود به خاورمیانه که با هدف ایجاد ائتلافی گسترده علیه داعش صورت می گیرد قرار است امروز پنجشنبه کشورعمان را به قصد سعودی ترک کند. وی در سعودی با مقامات ارشد مصر، ترکیه، اردن و شورای همکاری خلیج گفت و گو خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter