English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

حملات اسرائیل به غیرنظامیان غزه پیگیری قضایی می‌شود

آذوح: ارتش اسرائیل برای اولین بار، موضوع قربانیان غیرنظامی در جنگ اخیر غزه را از نظر قضایی پیگیری می‌کند. یک مقام ارشد نظامی می‌گوید پنج پرونده از جمله دو حمله به مدارس سازمان ملل در دست رسیدگی هستند.

یک مقام ارشد ارتش اسرائیل اعلام کرد که پنج پرونده اتهامی مربوط به قتل غیرنظامیان فلسطینی در جنگ ۵۰ روزه غزه در دست رسیدگی قضایی هستند. او افزود، امکان پیگیری ده‌ها مورد دیگر در آینده نیز وجود دارد.

این نماینده ارتشی مدعی شد که رسیدگی‌ها با هدف بررسی «همه اتهامات قابل باور در باره رفتار نادرست» نظامیان اسرائیلی» انجام می‌گیرند.

دو حمله به مدارس جبلیه و بیت‌حانون در میان این پنج پرونده قرار دارند. هر دو حمله از سوی سازمان ملل و آمریکا به شدت محکوم شده‌اند.

در حمله اسرائیل به مدرسه جبلیه در ۳۰ ژوئیه، ۱۵ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شدند. در این مدرسه حدود ۳۳۰۰ آواره فلسطینی به همراه کودکان خود پناه گرفته بودند. پیتر کرانبول، کمیسر عالی سازمان ملل در امور آوارگان فلسطینی این حمله را «مایه شرمساری جهان» خواند.

مورد دیگر مربوط به ۲۴ ژوئیه است که ارتش اسرائیل به مدرسه‌ای در شمال بیت حانون خمپاره شلیک کرد. در این حمله ۱۵ فلسطینی کشته شدند. ارتش اسرائیل در همان زمان با توجه به قطعی بودن کلیه شواهد، اعلام کرد که خمپاره خطا رفته و به جای مواضع حماس، به مدرسه اصابت کرده است.

یک پرونده دیگر به حمله‌ای در ۱۶ ژوئیه به ساحلی در غزه مربوط می‌شود که طی آن ۴ کودک فلسطینی جان خود را از دست دادند.

ارتش اسراییل پیش‌تر، حماس را مسئول جان‌ باختن غیرنظامیان فلسطینی عنوان کرده و گفته بود که حماس از غیرنظامیان، مدارس و بیمارستان‌ها به عنوان سپر عملیات نظامی خود استفاده می‌کند.

غزه از دو هفته قبل و پس از توافق آتش‌بس، در آرامش به سر می‌برد. محافل درمانی و امدادی فلسطینی می‌گویند در عملیات هوایی و زمینی ارتش اسرائیل، دست‌کم ۲۱۰۰ فلسطینی کشته شده‌اند که دو سوم‌شان غیرنظامی بوده‌اند. قربانیان اسرائیلی این جنگ ۵۰ روزه، ۶۷ سرباز و شش غیرنظامی هستند.a

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter