English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آزادی متهم پرونده اسید‌پاشی به آمنه بهرامی و وعده‌های بی‌عمل دولت

آذوح: مجید موحدی، خواستگار اسیدپاش به صورت آمنه بهرامی‌ روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه آزاد شده است. خواهر آمنه بهرامی گفت تمام وعده‌های دولت برای عمل جراحی آمنه اجرا نشده است.

به گزارش هرانا، شیرین بهرامی، خواهر آمنه بهرامی، قربانی اسید‌پاشی ضمن اعلام آزادی مجید موحدی به خبرگزاری تسنیم گفت این فرد با وجود تبعید و حبسی که برایش تعیین کرده بودند، آزاد شد.

شیرین بهرامی گفت: «آمنه امشب (پنجشنبه ۲۰ شهریورماه) به ایران باز می‌گردد تا موضوع را پیگیری کند و مجدد شکایت کند چراکه در حق آمنه اجحاف شد و مجید به نظر بنده فردی خطرناک برای آمنه و خانواده‌ ما و حتی جامعه است.»

مجید موحدی که در آبان‌ماه سال ۱۳۸۳ پس از پاسخ رد آمنه بهرامی‌ برای ازدواج با او مقدار زیادی اسید به صورت آمنه پاشید و منجر به نابینا شدن و سوختن بخش زیادی از بدن وی شد، به قصاص و ریخته شدن اسید در چشمانش، ۱۰سال حبس و چهار سال‌ونیم تبعید و پرداخت دیه به آمنه محکوم شده بود.

آمنه بهرامی که تا آخرین لحظات برای قصاص چشمان مجید پافشاری می‌کرد مردادماه سال ۱۳۹۰ دقایقی پیش از ریختن اسید به چشمان مجید موحدی، از اجرای حکم قصاص وی چشم‌پوشی کرد اما گفت دیه خود را نمی‌بخشد.

شیرین بهرامی، درباره آخرین وضعیت خواهرش گفت: «عمل آمنه به دلیل کمک نکردن سفارت انجام نشد و با وجود اینکه سفارت ایران در اسپانیا وعده‌هایی داده‌ بود، کاری انجام ندادند.»

به‌گفته او تمام نامه‌نگاری‌ها برای کمک‌هزینه سفارت به آمنه بهرامی بدون پاسخ ماند و هیچ کمکی برای جراحی او صورت نگرفت.

شیرین بهرامی افزود: «قرار بود که بعد از گشایش در بودجه سفارت که از سوی دولت به سفارت داده می‌شود، هزینه پرداخت جراحی بینایی چشم آمنه بهرامی را تقبل کنند ولی این تنها یک وعده بود و اقدامی صورت نگرفت.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter