English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پایان مرحله اول مذاکرات دوجانبه ایران با سه کشور اروپایی

آذوح: رایزنی‌های ۵ ساعته نمایندگان ایران با نمایندگان بریتانیا، آلمان و فرانسه در وین پشت درهای بسته به پایان رسید. عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد ایران گفت راه دشواری در پیش است اما هیات ایرانی خوشبینی خود را حفظ می‌کند.

مذاکرات دوجانبه معاونان وزارت خارجه ایران با نمایندگان سه کشور اروپایی در وین به پایان رسید. این مذاکرات با هدف رفع اختلافات برای رسیدن به توافق جامع و آماده سازی مذاکرات هفته آینده در نیویورک برگزار شدند.

عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هیات ایرانی، این گفت‌وگوها را که پشت درهای بسته انجام شدند، مفید خواند. او اذعان کرد که اختلافات اساسی هم‌چنان باقی هستند.

اختلافات ایران با گروه ۵+۱ از جمله بر سر تعداد سانتریفوژها و ابعاد غنی‌سازی در برنامه هسته‌ای ایران است. عباس عراقچی پیش از شروع مذاکرات پنجشنبه در وین گفته بود: «اگر طرف‌های مقابل حسن‌نیت داشته باشند و از برخی خواسته‌های غیرمعقول دست بردارند، این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید.». به گفته او فضای روانی عليه ایران "شکسته و چارچوب تحريم‌ها شکاف‌های عظيم برداشته است."

خبرگزاری ایرنا صبح روز پنجشنبه نوشته بود، هدف این گفت‌وگوها "نزدیک‌تر کردن دیدگاه و رفع اختلاف‌های باقیمانده" است. این دست مذاکرات هفته گذشته نیز در ژنو با معاونان وزیر امور خارجه آمریکا و اتحادیه اروپا نیز انجام گرفته است.

این مذاکرات یک هفته پس از دیداردوجانبه نمایندگان ایران وآمریکا در ژنو و گفت‌وگوهای کارشناسی ۲۰ ساعته صورت گرفت.

هفتمین دور مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ روز پنجشنبه (۱۸ سپتامبر/ ۲۷ شهریور) در نیویورک برگزار خواهد شد. به گزارش ایرنا در این دور وزیران امور خارجه کشورهای مذاکره‌کننده در گفت‌وگوها شرکت خواهند داشت.

آذرماه سال گذشته ایران و ۵+۱ به توافقی مقدماتی دست یافتند و نگارش متن پیش نویس توافقنامه جامع آغاز شد. بر اساس توافق اولیه دو طرف تا سوم آذر برای دستیابی به یک توافق نهایی مهلت دارند.

خبرگزاری فارس به نقل از عباس عراقچی نوشته است که بعد از ۴ ماه حتی اگر به توافق نرسيم، شرايط ايران هرگز به شرايط قبل برنخواهد گشت و ديگر کسی نمی‌تواند ايران را به عنوان تهديد مطرح کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter