English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه آغاز شد

آذوح: دور تازه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه اجرایی شده است. در چارچوب این تحریم‌ها، از پرداخت وام به پنج بانک بزرگ دولتی روسیه ممانعت می‌شود و شرکت‌های روسی فعال در بخش‌های نفت و امور دفاعی در مبادلات خود با اتحادیه اروپا با محدودیت روبه‌رو می‌شوند.

در پی تحولات اوکراین، روسیه به حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در شرق آن کشور متهم شد. گفته شده است که تحریم‌های اتحادیه اروپا نیز برای اعمال فشار بر روسیه است تا از "دخالت در امور اوکراین" دست بردارد.

ناتو گفته است که هنوز حدود هزار نفر از نیروهای نظامی روسیه در شرق اوکراین مستقر هستند و حدود ۲۰ هزار نفر دیگر هم در حوالی مرز دو کشور حضور دارند.

اعضای اتحادیه اروپا، دور تازه تحریم‌ها علیه روسیه را یک هفته پیش تصویب کردند که با اعلام آتش‌بس بین دو طرف درگیر در اوکراین همزمان بود. به همین دلیل، اجرایی شدن تحریم‌ها به تاخیر انداخته شد.

گزارش شده است که در صورت تداوم آتش‌بس در اوکراین، این تحریم‌ها قابل تخفیف یا لغو هستند.

روسیه اعلام کرده است که برای واکنش مناسب به این محدودیت‌های جدید، آماده می‌شود، از جمله یک مقام ارشد آن کشور گفته است که واردات خودرو از اتحادیه اروپا می‌تواند یکی از اهداف موردنظر برای مقابله با این تحریم‌ها باشد.

در چارچوب تحریم‌های اتحادیه اروپا، صادرات خدمات و فناوری مورد نیاز شرکت‌های نفتی روس برای فعالیت در آب‌های عمیق منع شده است. این محدودیت‌ها مبادلات با سه شرکت نفتی عظیم دولتی روسیه را شامل می‌شود و براساس آنها، دسترسی شرکت‌های روسنفت، ترنسنفت و گازپروم‌نفت (زیرمجموعه نفتی شرکت دولتی گازپروم) به بازارهای مالی اروپا محدود می‌شود.

بانک‌های بزرگ دولتی روسیه هم از دریافت وام‌هایی با سررسید طولانی‌تر از یک ماه (از اتحادیه اروپا) منع می‌شوند. این ممنوعیت، دریافت دیگر خدمات مالی از اتحادیه اروپا را نیز شامل می‌شود.

همزمان با آغاز اجرایی شدن تحریم‌های روسیه، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: "تا قبل از این، هیچوقت چنین سطحی از انزوا را تصور نمی‌کردم."

او در یک کنفرانس مطبوعاتی در کیف گفت: "خودم را عضو کاملی از خانواده اروپا می‌دانم."

تحریم‌ها علیه روسیه، تعدادی از بخش‌های اقتصادی، از جمله صادرات گاز روسیه، صنایع فضایی و انرژی هسته‌ای را در بر نمی گیرند. بسیاری از کشورهای اروپایی برای تامین منابع انرژی خود به شدت به فناوری هسته‌ای و گاز صادراتی روسیه وابسته هستند.

اتحادیه اروپا نام ۲۴ نفر دیگر از مقام‌های رسمی روسیه و رهبران شبه‌نظامیان را به فهرست افرادی اضافه کرده است که از دریافت ویزای کشورهای اروپایی محروم هستند و دارایی‌هایشان مسدود می‌شود. بیشتر این افراد، از اعضای برجسته مجلس روسیه و رهبران جدایی‌طلبان هوادار روسیه در منطقه دونتسک هستند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که کشورش برای اعمال تحریم‌های سختگیرانه‌تر علیه روسیه به اتحادیه اروپا می‌پیوندد. او گفت که جزئیات بیشتر درباره این محدودیت‌ها را روز جمعه، ۱۲ سپتامبر، اعلام خواهد کرد

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter