English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

محسن رضایی و سفرهای پی در پی‌ وی به استان‌های آزربایجان جنوبی ــ اشکان صادقی فریدنی

فرمانده سابق سپاه و دبیر تشخیص مصلحت نظام فعلی و کاندیدای دوره‌های قبل ریاست جمهوری هر از گاهی راهی‌ آزربایجان جنوبی می‌شود و در افتتاح پروژه‌های عوام پسند که اصلا ربطی‌ به پست و مقام وی ندارد شرکت می‌کند.

محسن رضایی یدی طولانی در سرکوب ملل تحت ستم ایران در جنوب، مرکز و شمال‌غرب دارد. سیاست رژیم‌های پهلوی جمهوری اسلامی و احزاب سنتی چپ و راست مخالف این دو رژیم بر پایه انکار و حذف دو عنصر تورک و عرب در ایران بوده و هست. انکار و حذف دو عنصر تورک و عرب تنها نقطه اشتراک این نیروهای سیاسی و رژیم‌های یکصد سال اخیر حاکم بر ایران هست .

محسن رضاییبعد از بهمن ۵۷ با روی کار آمدن دولت موقت که اکثر از نیروهای راست افراطی بود با رد اعتبار نامه خسرو خان قشقایی در مجلس و کشتار خلق عرب در محمره (خرم شهر فعلی‌) علنی شد. لازم به یاد آوری هست که تورک‌های قشقایی از مخالفین سر سخت حکام پهلوی و تنها نیروی صاحب نام و مسلح که حامی‌ دولت قانونی محمد مصدق بودند و نقش بزرگی در تضعیف و سرنگون رژیم پهلوی داشتند.

اعدام خسروخان ایلخان قشقایی در پیش چشمان زنان و کودکان قشقایی کشتار خلق مسلمان خبر از دشمنی جدی رژیم اسلامی فارسی با هویت تورکی می‌داد. در ادامه سیاست‌های نژاد پرستانه رژیم جمهوری اسلامی سپاه عشایر تشکیل شده که وظیفه ظاهری آن حمایت از عشایر بود ولی‌ عمده مأموریت آن ایجاد اختلاف و تبعیض آشکار بر ضد تورک‌های قشقایی در مناطقی که قشقایی‌ها با دیگر اقوام ساکن بودند. فشار‌ها بر تورک‌های قشقایی از طرف سپاه عشایر با طول عمر رژیم بیشتر و بیشتر شد. محسن رضایئ فرماندهی سپاه پاسداران را عهده‌دار بود از تعیین کنندگان برنامه‌های سپاه عشایر بود. سپاه عشایر بازوی رژیم در اجرای سیاست‌های رژیم شد. رفته رفته زمین‌های بیشتر قشقایی به نوعی به تصرف رژیم در آمد و تورک‌های قشقایی به طور سیستماتیک از مسئولیت‌های اداری کنار گذشته شدند و جای آنها را دیگر اقوام مخصوصا از قوم لر که محسن رضایئ به آنها منصوب هست واگذار شد. این سیاست در شهر‌های جنوب بر ضدّ عرب‌ها دقیقا از طرف سپاه عشایر با مسئولیت محسن رضایئ و وزارت اطلاعات اجرا شد.

اینک اکثریت پست‌های اداری استان‌های جنوب با این که اکثریت ساکنین و بومیان آن مناطق را عرب‌ها تشکیل می‌دهند در دست لر‌ها می‌باشد. با این که لر‌ها در مناطق اصلی‌ خود از هرگونه امکانات محروم هستند و این محرومیت‌ها سبب مهاجرت آنها به استان‌های همجوار و سؤ استفاده بیشتر از آنها شده. نیروهای افراطی فارس‌گرا در طول جنگ ایران و عراق اسلامیت و ایرنیت را شعار اصلی‌ خود عنوان کردند و حدالا مقدور سعی‌ کردند از از سیاست‌های افراطی فارس گرایان خود موقتاً چشم بپوشند.

بعد از جنگ ایران و عراق و استقلال آزربایجان شمالی شروع جنگ قره‌باغ و حمایت ایران از ارمنستان در آن جنگ بر علیه آزربایجان شیعه نسل نوین آزربایجان جنوبی آهسته آهسته پی‌ به حقایق رژیم به ظاهر اسلامی و اصالتاً فارسی بردند . آزربایجانی‌ها که همواره نقش اول تحولات را در ایران داشتند و بهای سنگینی‌ برای هر تحول پرداخت کرده‌اند و در هر تحول خود از بازندگان اصلی‌ بودن خواهان به رسمیت شناخت شدن حق و حقوق فرهنگی‌ و زبانی خود از طرف رژیم به ظاهر اسلامی و اصالتاً فارسی شدند .

آقای رضایئ که از سپاه باز نشسته شده بود و از مدارک دکترای جمهوری اسلامی اخذ کرده بود وارد دنیای سیاست شد. به دبیر مصلحت نظام منصوب شد و به خاطر تجربیات بسیاری در سرکوب تورک‌های قشقایی و عرب‌ها در جنوب مأموریت ویژه در آزربایجان گرفت، جناب سردار قبل از این مأموریت آزربایجان نوشته‌ایی داشت با عنوان” ایران قدرت منطقه و فارسی زبان منطقه” در آن قلم فرسایش زبان تورکی را رقیب جدی فارسی قلمداد کرده بود و برای مبارزه با زبان تورکی راه کارهائی داده بود.

جناب سردار حداقل دارای دو سایت تابناک و فارسینه هست که مطلب ضد تورکی و مطلب نژاد پرستانه آنها بسیار هست. جناب سردار در مدت تبلیغات ریاست جمهوری بار‌ها به تبریز سفر کرد و وعده‌های سر خرمنی تدریس زبان مادری بسیار داده و ‌یک بار هم به حمایت رژیم تهران از ارمنستان در قتل‌عام مردم شیعه جمهوری آزربایجان شمالی در جنگ قره‌باغ اعتراف کرده.

آقای رضایئ اینک مسئول هست تا مهره‌های مرکز گرا و ضدّ تورک را در سپاه آزربایجان جنوبی به خوبی‌ جا سازی کند تا هم در سرکوب مردم آزربایجان جنوبی و هم ایجاد نفاق در آزربایجان‌غربی عملکرد بیشتر و بهتری داشته باشند.

اشکان صادقی فریدنی (تورک فریدن اصفهان)

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter