English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مادر روزنامه‌نگار کشته شده: «دولت آمریکا ما را تهدید کرد»

آذوح: مادر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی که توسط گروه «دولت اسلامی» (داعش) سر بریده شد، می‌گوید دولت آمریکا در هنگامی که او و خانواده‌اش در حال تلاش برای نجات فولی بودند آن‌ها را تهدید کرده است.

دایان، مادر جیمز فولی  روز ۱۲ سپتامبر در گفت‌وگو و با سی‌ان‌ان گفت که دولت ایالات متحده آمریکا به او و خانواده‌اش هشدار داده بود که اگر سعی کنند برای آزادی پسرشان به داعش باج دهند، برای پرداخت وجه مالی به گروهی تروریستی قانون را زیر پا گذاشته‌اند و مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای مطبوعاتی تهدید کردن خانواده فولی را انکار کرد و گفت: «کاخ سفید با خانواده فولی مدام در تماس بود [...] بازگشت و نجات او [فولی] اولویت این دولت بود. این سیاست بلندمدت ایالات متحده است که پرداخت غرامت و باج را به تروریست‌ها ممنوع کرده است. به این دلیل که انجام این کار تنها آمریکایی‌هایی دیگر را در معرض خطر بیشتری قرار می‌دهد.»

دایان فولی، اما فکر می‌کند که دولت آمریکا برای نجات جان فرزندش به‌اندازه کافی تلاش نکرده است: «به ما فقط گفته شد به آن‌ها [دولت] اعتماد کنیم. که او [فولی] به نحوی آزاد خواهد شد؛ به‌طور معجزه‌آسایی!» خانم فولی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که احساس می‌کند آزادی پسرش در چارچوب «منافع استراتژیک» آمریکا نمی‌گنجید.

جاش ارنست در مقابل این پرسش صریح خبرنگاران در مورد مجرم شناختن خانواده فولی، چنانچه به داعش باج پرداخت می‌کردند، از خبرنگاران خواست تا این پرسش را از دستگاه قضایی و وزارت دادگستری بپرسند.

روز ۱۹ اوت ۲۰۱۴، گروه «دولت اسلامی» یا همان داعش سر جیمز فولی، خبرنگار ۴۰ ساله آمریکایی را مقابل دوربین بردیدند. داعش تأکید کرده بود که اعدام فولی در واکنش به حملات هوایی ایالات متحده آمریکاست. یک هفته بعد از مرگ فولی، گروه «دولت اسلامی» ویدئویی منتشر کرد که در آن سر یک روزنامه‌نگار آمریکایی دیگر به نام «استیون سوتلف» بریده می‌شد.

آقای فولی خبرنگاری آزاد بود که جنگ‌هایی افغانستان، لیبی و سوریه را پوشش داده بود. او برای GlobalPost و خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۲ در شمال سوریه توسط افراد مسلح دزدیده شده بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter