English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

"دولت اسلامی" سومین ویدیوی سر بریدن قربانیانش را منتشر کرد

آذوح: ویدیوی سر بریدن امدادگر بریتانیایی که گروگان "دولت اسلامی" بود، منتشر شد. در این ویدیو یکی از اعضای داعش خطاب به نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: «این مرد بریتانیایی باید بهای وعده تو برای مسلح کردن پیشمرگه‌ها را بدهد».

امدادگر ۴۴ ساله بریتانیایی، دیوید هینس، که در سال ۲۰۱۳ توسط گروه داعش به گروگان گرفته شده بود، مقابل دوربین سر بریده شد. در ویدیویی که "دولت اسلامی" منتشر کرده، فردی که سر این امدادگر را می‌برد خطاب به نخست‌وزیر بریتانیا می‌گوید: «این مرد بریتانیایی باید بهای وعده تو برای مسلح کردن پیشمرگه‌ها را بدهد، کامرون!».

به گزارش خبرگزاری رویترز، هنوز صحت این ویدیو که شنبه شب (۱۳ سپتامبر/۲۳ شهریور) منتشر شده، از سوی مقامات بریتانیایی تایید نشده است. با این حال دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا این قتل را محکوم و اعلام کرده که قاتلان به سزای اعمالشان خواهند رسید.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز این عمل را "قتلی بربرمنشانه" توصیف کرده است. پیش‌تر نیز دو خبرنگار آمریکایی به همین روش و مقابل دوربین توسط گروه "دولت اسلامی" به قتل رسیده‌اند.

بر اساس اعلام خانواده دیوید هینس، این امدادگر بریتانیایی در مارس ۲۰۱۳ در سوریه به گروگان گرفته شده بود. وی که اصلیت اسکاتلندی دارد و پدر دو فرزند است، برای یک سازمان امداد فرانسوی به نام Acted کار می‌کرده است.

بعد از بریده شدن سر جیمز فولی و استیون سات‌لاف، دو خبرنگار آمریکایی، سیاست آمریکا در برابر گروه "دولت اسلامی" تغییر کرد. باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور دستور حمله هوایی به مواضع دولت اسلامی در سوریه را صادر کرد. وی همچنین یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه تروریستی تشکیل داده که بریتانیا و آلمان نیز در آن شرکت دارند.

ویدیویی که از سر بریدن امدادگر بریتانیایی منتشر شده، درست شبیه دو ویدیوی قبلی از سربریدن دو خبرنگار آمریکایی است. گروگان بریتانیایی لباسی نارنجی بر تن دارد و بر زمین زانو زده و شخصی که سر او را می‌برد، چهره‌اش را کاملا پوشانده و لباس سیاه بر تن دارد. لهجه او نیز هنگام صحبت بریتانیایی است.

در این ویدیو، پس از اینکه قاتل سر امدادگر بریتانیایی را می‌برد، یک گروگان دیگر نشان داده می‌شود که نامش آلن هنینگ است و فرد قاتل می‌گوید اگر کامرون مقابله با "دولت اسلامی" را ادامه دهد، سر این فرد نیز بریده خواهد شد.

دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا پس از انتشار این ویدیو، این اقدام را "قتل نفرت‌انگیز و وحشتناک یک امدادگر بیگناه" دانست و آن را "شر خالص" نامید. وی همچنین با خانواده هینس ابراز همدردی کرد و گفت: «این خانواده ماه‌های طولانی به‌رغم عذاب و زجر دائمی شجاعت و قدرتشان را نشان دادند.»

نخست‌وزیر بریتانیا تاکید کرد که کشورش همراه با سایر کشورها بر اساس یک اصل پذیرفته‌شده با گروگان‌گیران وارد معامله نمی‌شود چرا که این کار می‌تواند انگیزه‌ای برای گروگان‌گیری‌های بیشتر شود.

دیوید کامرون اظهار داشت: «ما تمام نیرویمان را به کار می‌گیریم تا این قاتلان را از قدرت پایین بکشیم و مطمئن شویم که عدالت در مورد آنان اجرا می‌شود؛ هر اندازه که این کار طول بکشد.»

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز تصریح کرد که کشورش در کنار بریتانیا ایستاده و مصمم است تا عاملان این "جنایت فجیع" را به سزای اعمال‌شان برساند.

اوباما افزود که به همین منظور آمریکا و متحدانش ائتلافی را تشکیل داده‌اند تا "این تهدید برای کشورهایمان، منطقه و کل دنیا" را از بین ببرند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter