English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مرکز درمانی پیرانشهر(خانا)، خود منبع بیماری است

آذوح: در حالیکه رسیدگی پزشکی یکی از وظایف اصلی وزارت بهداشت و درمان می‌باشد، شهروندان پیرانشهری نسبت به وضعیت نامناسب مرکز بهداشت این شهر معترض‌اند.

طی چند سال اخیر مرکز بهداشت پیرانشهر(خانا) در یک واحد مسکونی قدیمی و بدون امکانات شهروندان را معالجه می‌کند و این نارضایتی شهروندان را درپی داشته است.

به گفته یکی از شهروندان پیرانشهر، علی‌رغم افزایش جمعیت شهر در چند ساله گذشته، مرکز بهداشت درمانی پیرانشهر همچنان ٥ کارمند دارد.

براساس آمارها، خانا ١٨ هزار نفر جمعیت دارد و در مرکز درمانی آن هیچ‌گونه امکاناتی وجود ندارد و شهروندان هنگام مراجعه و انتظار برای رسیدن نوبت به دلیل نبود صندلی باید بر روی زمین بشینند.

مراکز بهداشتی که باید به زنان خدمات پزشکی ارائه نمایند، برخلاف آن زنان در مرکز بهداشت خانا از دست نبود داروهای لازم و مکانی مناسب رنج می‌برند.

براساس آیین‌نامه بهداشت محیط، کنترل بهداشت مکان‌های عمومی و محیط زندگی شهروندان یکی از وظایف اصلی وزارت بهداشت و درمان می‌باشد، اما این در حالی است که محیط مرکز بهداشت خانا مملوء از زباله و انواع اشغال می‌باشد.

همچنین براساس ماده ٢ آیین‌نامه وزارت بهداشت، هر اقدامى كه تهديدى براى بهداشت عمومى شناخته شود، ممنوع مى‏باشد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكى موظف است پس از تشخيص هر مورد از مواردى كه در حيطه وظايف وزارت مى‏باشد، رأساً اقدام قانونى معمول و در ساير موارد موضوع را به مراجع ذيربط جهت انجام اقدامهاى قانونى فورى اعلام نمايد. متخلفان از مقررات بهداشت عمومى تحت پيگرد قانونى قرار خواهند گرفت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter