English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رهبر ایران: آمریکا در عراق هیچ غلطی نمی تواند بکند

آذوح: آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، روز دوشنبه 15 سپتامبر، گفت آمریکا در ائتلاف بر ضد سوریه هیچ غلطی نتوانست بکند، و در مورد عراق هم وضعیت به همین گونه است.

به گزارش فارس نیوز، خامنه ای در هنگام ترک بیمارستان، گفت: "شنیدن صحبت‌های مقامات آمریکایی در زمینه‌ی مبارزه با داعش، مایه‌ی تفریح" او در دوران بستری شدن در بیمارستان بوده است.

خامنه ای تلاشهای آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش را "پوچ، توخالی و جهت دار" خواند و گفت ایران در این "کار خلاف و غلط دستجمعی" شرکت نخواهد کرد.

رهبر ایران گفت که آمریکا هفته های گذشته بارها از ایران خواسته تا در زمینه مبارزه با داعش با این کشور همکاری کند، و هربار ایران این درخواست را رد کرده است.

سه ماه پیش شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش با حمله برق آسا نیروهای ارتش عراق را مجبور به عقب نشینی کرده، و مناطق بزرگی از عراق را به تصرف خود درآوردند. پیشروی داعش در عراق با کشتار و آوارگی مردم مناطق تصرف شده همراه بود، و همین امر کشورهای غربی را برآن داشت تا برای مبارزه با نیروهای داعش یک ائتلاف بین المللی را تشکیل دهند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، روز جمعه گفت که مشارکت ایران در ائتلاف بین المللی علیه گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، «مناسب نیست».

در همین حال 10 کشور عربی با آمریکا بر سر مشارکت در اقدام های هماهنگ برای نابودی داعش در عراق و سوریه به توافق رسیدند. این کشورهای عربی عبارتند از: پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین، عمان، قطر، اردن، عراق، مصر و لبنان.a

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter