English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مانور نظامی ناتو در غرب اوکراین

آذوح: کشورهای عضو ناتو تحت رهبری آمریکا در غرب اوکراین رزمایش نظامی خود را آغاز کردند.

۱۵ کشور و ۱۳۰۰ سرباز در این رزمایش که «Rapid Trident» نام دارد شرکت کرده‌اند. سرهنگ آلفرد رنزی، یکی از افسران ارشد در قرارگاه فرماندهی رزمایش یادشده گفته است، هدف ناتو از این رزمایش انجام تمرین‌های نظامی برای برقراری صلح است. این رزمایش که در ۱۲۰۰ کیلومتری کانون درگیری‌ها در شرق اکراین برگزار می‌شود، تا ۲۶ سپتامبر ادامه دارد.

مقامات بلندپایه روسی به رزمایش ناتو اعتراض کرده‌اند.سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است: «ناتو با این رزمایش حال و هوای اوکراین را منقلب کرده است.»

آلکسی پوشکوف، یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه در صفحه توئیتر خود نوشته است: «برگزار کردن یک رزمایش نظامی در کشوری که درگیر جنگ داخلی‌ست، یک اقدام غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز است.»

ارتش اوکراین و ناتو هم‌آوا با یکدیگر ادعا می‌کنند که مقامات روسیه از برگزاری رزمایش ناتو اطلاع داشته‌اند.

لئونید ایباشوف، یکی از افسران ارشد ارتش روسیه در واکنش به رزمایش ناتو گفته است: «این احتمال وجود دارد که به بهانه برگزاری این رزمایش عده‌ای از سربازان ناتو در غرب اوکراین مستقر شوند.»

محل برگزاری رزمایش «Rapid Trident» از یک معنای نمادین تاریخی هم بی‌بهره نمانده و ظاهراً ناتو این مکان را آگاهانه انتخاب کرده است. محل برگزاری رزمایش در نزدیکی شهر لویو در غرب اوکراین قرار دارد. ارتش لهستان مدتی در این مکان مستقر بود و سپس در سال ۱۹۳۹ به تصرف ارتش سرخ درآمد. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ناتو نخستین مانور نظامی‌اش در قلمرو شوروی سابق را با مشارکت ارتش اوکراین در این مکان انجام داد.

هفته گذشته  ناتو در دریای سیاه رزمایش «نسیم دریایی» را برگزار کرد. در این رزمایش گشورهای کانادا، رومانی، اسپانیا و ترکیه شرکت کرده بودند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter