English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«توقف» پرونده شکایت مجلس از احمدی‌نژاد

آذوح: در حالی‌که رئیس دادگاه رسیدگی کننده به پرونده محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، گفته بود که این پرونده در «وقت احتیاطی» است، نماینده حقوقی مجلس در خصوص شکایت از آقای احمدی‌نژاد، می‌گوید که این پرونده «متوقف» شده‌است.

مجتبی ملک‌افضلی، روز دوشنبه ۲۴ شهریور، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا تصریح کرد: «متاسفانه درباره این پرونده... هیچگونه تصمیم‌گیری جدیدی اتخاذ نشده و یا اگر تصمیم جدیدی هم اتخاذ شده‌است... به ما هیچ اطلاعی داده نشده‌است.»

نماینده حقوقی مجلس اضافه کرد: «بی‌خبری از این پرونده بعد از ۹ ماه این را به ما نشان می‌دهد که پرونده متوقف است و قرار نیست خبر جدید از آن بیرون بیاید.»

محمود احمدی‌نژاد آذرماه سال ۱۳۹۲ با شکایت مجلس شورای اسلامی و تعداد دیگری از شاکیان از جمله «شاکیان خصوصی» به دادسرا احضار شد اما با وجود حضور شاکیان، از حضور در دادگاه خودداری کرد.

یکی از شاکیان آقای احمدی‌نژاد کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی است که دلیل شکایت خود را «امتناع» رئیس دولت سابق ایران در تشکیل به‌موقع وزارت ورزش و جوانان، «عدم ارائه» اساسنامه شرکت ملی نفت و «عدم تخصیص» بودجه ارزی مترو عنوان کرده‌است.

براساس گزارش‌ها، مجلس شورای اسلامی همچنین از آقای احمدی‌نژاد به دلیل «تخلفات مکرر و عدیده در اجرای قانون بودجه» و «استکاف از ابلاغ برخی قوانین مصوب مجلس» شکایت کرده‌است.

محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران که مسئول رسیدگی به پرونده آقای احمدی‌نژاد است، پنجشنبه ۱۳ شهریور گفته بود که این پرونده در «وقت احتیاطی» قرار دارد.

به گفته آقای افتخاری «وقت احتیاطی» به این جهت برای یک پرونده تعیین می‌شود که این پرونده از دستور کار قضایی خارج نشود.

وی گفته بود: «برای مثال زمانی که ما در یک پرونده نیاز به استعلام پزشکی قانونی داریم وقت احتیاطی از سوی قاضی مشخص می‌شود تا در زمانی که مراحل قانونی و نامه‌نگاری‌ها طی می‌شود پرونده از مسیر قضایی خود خارج نشود.»

احضار آقای احمدی‌نژاد به دادگاه چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درسال ۱۳۹۲  انجام شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت روز دوشنبه ۲۷ خردادماه ۱۳۹۲ اعلام کرد که شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران  رئیس دولت دهم را به دادگاه احضار کرده‌است و علی لاریجانی رئیس قوه مقننه،  محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، و یعقوب خلیل‌نژاد از جمله شاکیان این پرونده هستند.

غلامحسن محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، یک روز پس از انتشار این خبر زمان احضار آقای احمدی‌نژاد را «نوعی کج‌سلیقگی» خواند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نیز روز شنبه اول تیرماه ۱۳۹۲ گفت که قاضی باید درباره زمان اعلام احضاریه رئیس جمهور «تدبیر می‌کرد تا خوشحالی مردم مکدر نشود.»

پیش از این نمایندگان مجلس هشتم نیز از دولت آقای احمدی‌نژاد شکایت کرده بودند.

فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم، اردیبهشت سال ۱۳۹۰ خبر داده بود که شماری از نمایندگان مجلس به دلیل «تخلفات دولت از قانون اساسی» شکایتی را علیه دولت تنظیم کرده‌اند که در آن حدود ۵۰ تخلف دولت در اجرای قانون ذکر شده‌است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter