English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

غرق شدن ۷۰۰ مهاجر در دریای مدیترانه طی دو هفته گذشته

آذوح: امسال یکی از مرگبار‌ترین سال‌ها برای مهاجرانی است که با عبور از دریای مدیترانه قصد رفتن به اروپا را داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های مهاجرتی ایتالیا نسبت به مرگ ۷۰۰ مهاجر دیگر که در حال فرار از آفریقا به اروپا بودند در دو سانحه جداگانه غرق شدن قایق در هفته گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند.

این رقم برابر تعداد کل مهاجران کشته شده در سوانح دریایی سال گذشته میلادی در این منطقه است.

بر اساس برآورد سازمان بین المللی مهاجرت، تعداد کل مهاجرانی که از ابتدای سال ۲۰۱۴ تا کنون در سفرهای مخاطره آمیز دریایی کشته شده‌اند به دو هزار و ۹۰۰ تن رسیده است.

این در شرایطی است که طی دو دهه گذشته افزون بر ۲۰ هزار تن از مهاجرانی که قصد داشتند با قایق خود را به سواحل ایتالیا برسانند، جان خود را از دست داده‌اند، که از این تعداد دو هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۲۰۱۱ و ۷۰۰ نفر در سال ۲۰۱۳ کشته شده‌اند.

به گفته مقامات سازمان بین‌المللی مهاجرت، این تلفات تکان دهنده که فقط شامل موارد شناسایی شده است، ناشی از وضعیت آشفته در لیبی و درگیری‌های گسترده در سوریه، عراق و در سراسر خاورمیانه و آفریقاست که بسیاری از مردم را وادار به برگزیدن مسیر مهاجرت با قایق‌های ناامن قاچاقچیان می‌کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت که ۱۵۶ کشور در آن عضویت دارند روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه اعلام کرد که احتمالا حدود ۵۰۰ مهاجر از کشورهای سوریه، فلسطین، مصر و سودان در اثر سانحه غرق شدن قایق در سواحل مالت در یک هفته گذشته کشته شده‌اند.

همچنین در این هفته ۲۰۰ پناهجوی دیگر در سانحه واژگون شدن قایق حامل حداقل ۲۵۰ تن از مهاجران آفریقایی در سواحل لیبی کشته شدند.

به گفته کریستین برتیوم، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، این گروه از پناهجویان که سفر مرگبار خود را از بندر مصری دمیاط، به دنبال یک زندگی بهتر در اروپا آغاز کرده بودند، روز چهارشنبه در قایق قاچاقچیان انسان غرق شدند.

سالهاست که هزاران تن از پناهجویان ازآفریقا، آسیا و خاورمیانه به انجام سفرهای مخاطره آمیز در قایق‌های ناامن به ویژه از لیبی و از طریق دریای مدیترانه برای رسیدن به سواحل و جزایر ایتالیا مبادرت می‌کنند.

این در حالی است که تاکنون صد‌ها تن در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. این پناهجویان پس از رسیدن به ایتالیا نیز با خطر اخراج روبه رو هستند مگر در مواردی که واجد شرایط پناهندگی باشند یا در اروپا خانواده یا شغلی داشته باشند.

امسال با آغاز موج درگیری‌ها در خاورمیانه، آمار پناهجویانی که در نخستین ماه‌های سال به اروپا رسیدند تقریبا با کل مهاجران سال ۲۰۱۳ برابری می‌کند. بسیاری از آنان از اهالی سوریه، فلسطین، اریتره، سودان و یا دیگر کشورهای آفریقایی هستند.

تابستان امسال، سازمان بین‌المللی مهاجرت خواستار توجه جهانیان به تراژدی مرگ مهاجران در دریا به مثابه یک پدیده جهانی و نه یک موضوع فقط محدود به دریای مدیترانه شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter