English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آغاز دور تازه مذاکره اتمی ایران در نیویورک تا ساعاتی دیگر

آذوح: محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و همچنین مذاکره هسته‌ای، بامداد سه‌شنبه، ۲۵ شهریور، راهی نیویورک شده، روز چهارشنبه در بدو ورود به فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک برنامه سفر خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی قرار است بعدازظهر چهارشنبه نیز با رسانه‌های ایرانی مستقر در نیویورک مصاحبه کند.

در همین حال سخنگوی کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز روز چهارشنبه گفت که خانم اشتون قرار است در این روز با محمدجواد ظریف در نیویورک دیدار کرده و گفت‌وگوهای خود در مورد برنامه مناقشه‌برانگیز هسته‌ای ایران را با او ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی خانم اشتون گفت که جز این دیدار، قرار است در آستانه آغاز مذاکرات رسمی میان ایران و ۱+۵، «جلسات مذاکره» دیگری نیز برگزار شود.

هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه پنج به‌ علاوه یک، به طور رسمی روز جمعه و در حاشیه شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود.

برنامه چهارشنبه و روزهای آینده

به گزارش مهر، محمدجواد ظریف در بدو ورود خود به نیویورک گفت: «پیش از آغاز نشست‌های عالی‌رتبه شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان، دیدارهایی با اعضای گروه ۱+۵ به طور دوجانبه و گروهی صورت می‌گیرد.»

وزیر امور خارجه ایران افزود: «این مذاکرات با دیدار ظهر چهارشنبه [به وقت نیویورک] با خانم کاترین اشتون آغاز می‌شود و بعد هم جلساتی دوجانبه خواهد بود.»

آقای ظریف همچنین شامگاه چهارشنبه در شورای روابط خارجی آمریکا، آخرین مواضع ایران را درباره مسائل منطقه و جهان تشریح خواهد کرد.

روز پنج‌شنبه قرار است هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اعضای گروه پنج به‌ علاوه یک، در سطح معاونان وزیران خارجه آغاز شود و جلسات رسمی مذاکرات یک روز پس از آن با حضور ظریف و اشتون برگزار خواهد شد.

محمدجواد ظریف همچنین صبح جمعه، ۲۸ شهریور، در نشست مدیران سیاسی در مقر سازمان ملل حضور خواهد یافت.

آقای ظریف همچنین از برگزاری نشست مدیران سیاسی گروه ۱+۵ خبر داد و گفت: «این نشست نیز روز جمعه برگزار خواهد شد.»

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: «جلساتی هم با گروه‌های مطالعاتی و اتاق‌های فکر در نیویورک برنامه‌ریزی شده‌ است که در روزهای آینده و قبل از ورود آقای رئیس جمهور برگزار خواهیم کرد.»

اشاره او به سفر حسن روحانی به نیویورک برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است که از روز سه‌شنبه در مقر این سازمان در شهر نیویورک گشایش یافته و قرار است تا اول ماه اکتبر (۹ مهر) به کار خود ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت که بر اساس برنامه منتشر شده توسط سازمان ملل، حسن روحانی دومین سخنران نشست صبحگاهی ۲۵ سپتامبر (روز پنج‌شنبه) خواهد بود.

در سفر محمدجواد ظریف به نیویورک، عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی، مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکا، حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل، و گروهی دیگر از مدیران سیاسی، حقوقی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران او را همراهی می‌کنند.

بر اساس توافق ژنو و تمديد آن، ايران، آمريکا، فرانسه، بريتانيا، چين، روسيه و آلمان، تا سوم آذر سال جاری به خود فرصت داده‌اند تا به توافقی نهايی درباره پايان دادن به پرونده هسته‌ای ۱۰ ساله ايران دست يابند.

عباس عراقچی، معاون محمدجواد ظریف، پیش از این با تاکيد بر «اختلافات جدی» ميان جمهوری اسلامی و ۱+۵، احتمال دستيابی به توافق نهايی در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را بعيد دانسته بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter