English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش 16 روستای کردنشین سوریه را تصرف کرد

آذوح: دیدبان حقوق بشر سوریه روز پنجشنبه 18-9-2014 اعلام کرد، 16 روستای کردنشین در حومه غربی و شرقی شهر عین العرب (کوبانی) سوریه طی 24 ساعت گذشته به کنترل نیروهای داعش درآمدند.

طبق این گزارش شبه نظامیان گروه داعش در حمله ای گسترده با تانک و توپخانه، مقاومت واحدهای کرد را درهم شکسته و تلفات سنگینی را بر آنها وارد کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده در این درگیری نیروهای داعش و پیشمرگه های کرد سوریه متحمل تلفات سنگینی شده اند . همچنین تعداد زیادی از غیر نظامیان در این درگیری کشته شدند.

شاهدان عینی منطقه از فرار صدها تن از اهالی منطقه از ترس قتل عام به دست نیروهای داعش، خبر دادند. ساکنان شهر عین العرب (کوبانی) از تهدید های داعش و خطر اشغال این شهر به دست نیروهای این گروه بسیار نگران هستند.

در همین حال گزارش های به دست آمده از منطقه درگیری، از کنترل مناطق بیشتری از روستاهای مجاور عین العرب توسط داعش خبر می دهد.

طبق این گزارش درگیری های شدید و تن به تن میان نیروهای داعش و جنگجویان کرد سوریه هنور هم ادامه دارد.

در گزارشی دیگر، تاکنون بیش از 17 تن از جمله یک زن و دو نوجوان زیر 18 سال بر اثر بمباران هوایی هلیکوپتر های رژیم اسد در شهر "الباب" کشته شدند.

طبق این گزارش 10 تن نیز در حومه شمال شرقی شهر حلب کشته شدند. اما مشخصات این افراد هنوز معلوم نشده است. به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه به نقل از منابع مطلع در مناطق درگیری به دلیل وخامت حال شمار زیادی از زخمی شدگان احتمال دارد که شمار قربانیان افزایش یابد.

این در حالی است که جنگنده های اسد دو شهرک مسکنه، دیرحافر و مناطقی در نزدیکی روستای بلاط و روستای الجبول را در حلب شرقی بمباران کردند. در منطقه العامریه نیروهای اسد به کمک حزب الله لبنان مناطق مخالفان را مورد هجوم قرار دادند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter