English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

طرح دولت فرانسه برای حل نزاع اسرائیل و فلسطینی‌ها

آذوح: محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، ضمن ابراز آمادگی برای «عادی‌سازی روابط با اسرائیل»، خواهان پایان «اشغالگری اسرائیل» شد و فرانسه نیز از ارائه یک طرح این کشور به شورای امنیت برای حل نزاع اسرائیل و فلسطینی‌ها خبر داد.

آقای عباس در راه سفر به نیویورک جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پاریس رفته و شامگاه جمعه، ۲۸ شهریور، با آقای اولاند در کاخ الیزه دیدار کرد.

فرانسوا اولاند در کنفرانس خبری الیزه قول داد که فرانسه طرحی را برای حل نزاع اسرائیلی- فلسطینی، از طریق شورای امنیت، پیگیری کند.

آقای اولاند گفت، کشورش پیش‌نویس قطعنامه خود را «که به صورت بسیار روشن» انتظارات از روند صلح اسرائیلی- فلسطینی را مطرح کرده، به‌زودی به شورای امنیت ارائه می‌کند.

به گفته رئیس جمهوری فرانسه، مذاکرات سیاسی برای حل نزاع اسرائیلی- فلسطینی «بیش از حد طولانی» شده و هربار نیز به دلیلی متوقف شده و این تصور ایجاد شده است که این نزاع هرگز به راه حل نخواهد رسید.

در کنفرانس خبری الیزه، محمود عباس اشغال اراضی عربی را «طولانی‌ترین» اشغال در ۶۶ سال و «ظلم تاریخی» نامید.

آقای عباس گفت کشورهای عربی در سال ۲۰۰۲ طرح عربستان سعودی را برای شناسایی اسرائیل در برابر صلح میان ۵۷ کشور و دولت اسلامی ارائه کردند و در برابر آن، خواهان پایان اشغالگری اسرائیل بر اراضی عربی بودند.

رهبر حکومت خودگردانی گفت، اما فلسطینی‌ها پذیرفته‌اند که مرز میان اسرائیل با کشوری که برای فلسطینی‌ها برپا می شود، مرزهای سال ۱۹۶۷ باشد.

محمود عباس می خواهد برنامه تشکیلات خودگردانی را برای استقلال دولت فلسطین در سخنرانی خود در روزهای آینده در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند.

رهبر تشکیلات فلسطینی گفت، طرحی که او در سازمان ملل ارائه خواهد کرد، مورد حمایت دولت‌های عربی قرار دارد و فلسطینی‌ها می خواهند این طرح را از طریق شورای امنیت دنبال کنند.

ابومازن با اشاره تلویحی به ائتلاف حدود چهل کشور برای مبارزه با تروریسم جدید در خاورمیانه، که فرانسه نیز در کنار آمریکا بخش مهمی از آن است، گفت که «پایان اشغالگری اسرائیل» شرط «پیروزی بر تروریسم» است.

به گفته ابومازن، «برقراری صلح است که به مبارزه با تروریسم در خاورمیانه مشروعیت می‌دهد».

تلاش‌های آقای عباس برای پیشبرد طرح استقلال فلسطین در حالی از سرگرفته شده است که اسرائیل و تشکل‌های مسلح فلسطینی در غزه تابستان امسال درگیر نبردی ۵۰ روزه بودند که بیش از ۲۱۰۰ کشته در غزه  و ویرانی‌های گسترده بر جای نهاد.

محمود عباس در دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سران و مقامات کشورها نیز برای حضور در همایش بین المللی بازسازی غزه در نیمه اول اکتبر گفت‌وگو می‌کند.

فلسطینی‌ها می گویند بازسازی غزه به هفت تا هشت میلیارد دلار پول نیاز دارد.

فرانسوا اولاند نیز در کنفرانس خبری پاریس یادآور شد، «این سومین بار است که غزه به خاطر جنگ ویران می‌شود».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter