English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

به مناسبت آغاز سالتحصیلی: دیدار جمعی از فعالان آذربایجانی با کودکان زلزله زده قره داغ

آذوح: به مناسبت گشایش مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید جمعی از فعالان مدنی آذربایجانی اهر با کودکان زلزله زده قره داغ دیدار نمودند.

بنا به اطلاع اویان نیوز، همزمان با روز جهانی کودک جمعی از فعالان مدنی آذربایجانی اهر با مراجعه به روستاهای زلزله زده قره داغ با کودکان این روستا ها دیدار و به مناسبت  آغاز سالتحصیلی جدید هدایایی به ایشان تقدیم کردند.

در این دیدار فعالان مدنی آذربایجانی کیف مدرسه، لوازم تحریر و کتابهای داستان به زبان تورکی آذربایجانی را به این کودکان اهدا نمودند.

قصه خوانی و هم آوایی با کودکان از دیگر برنامه های این دیدار بود.

به گفته این فعالان، در چندین روستای زلزله زده به خصوی روستای ملالر خانواده ها و کودکان همچنان در کانکس هایی که به طور موقت در این  مناطق راه اندازی شده بود زندگی می کنند و تاکنون بازسازی مدارس در این مناطق تکمیل نشده است.

روز شنبه ۲۱ مرداد ۹۱ دو زمین‌لرزه‌ به بزرگی ۶.۳ و ۶.۲ ریشتر در ساعت ۱۶:۵۳ و ۱۷:۰۴  مناطقی از قره داغ در آذربایجان را لرزاند.

به استناد آمار رسمی بر اثر این زمین‌لرزه در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس، ۳۰۶ نفر کشته و بیش از ۵۰۰۰ نفر مجروح شدند. در مجموع ۱۵۵ هزار نفر دچار حادثه شدند که در اهر ۶۷ هزار نفر، ورزقان ۴۲ هزار نفر، هریس ۴۰ هزار نفر و تبریز شش هزار نفر را در بر می‌گیرد. بیشترین تلفات انسانی از روستاهای «باجه باج»، «گوره دره» و «دبنو» و همچنین شهر ورزقان بود.

به گزارش منابع خبری مسئولان آمار دقیقی از شمار کشته‌شدگان این حادثه ارائه نکرده‌اند. رئیس سازمان مدیریّت بحران شمار قربانیان را ۲۵۳ نفر، وزارت بهداشت ۳۰۶ نفر و پزشکی قانونی ۱۶۹ نفر اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بر اساس اعلام سازمان جمعیت هلال احمر، ۱۶ هزار مراسم ترحیم برای درگذشتگان این زمین‌لرزه برگزار شد.

به استناد آمار رسمی در جریان زلزله قره داغ حدود ۳۰ هزار خانه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر تخریب شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter