English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

۱۱ نفر در استان فارس به اتهام «توهین‌ به آیت‌الله خمینی» بازداشت شدند

آذوح: اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز از بازداشت ۱۱ نفر در استان فارس به اتهام «تولید و نشر مطالب توهین‌آمیز» علیه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ۳۱ شهریور روزنامه شرق، محبی‌پور از این بازداشت‌شدگان به‌عنوان «۱۱ فریب‌خورده فعال در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه» یاد کرده است. این افراد توسط سپاه فجر استان فارس بازداشت شده‌اند.

فرمانده سپاه شیراز گفته است: «افراد فریب‌خورده، سرپل‌های انتشار مطالب توهین‌آمیز علیه بنیانگذار انقلاب اسلامی بودند که پس از رصد سایبری شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه نظیر واتس‌اپ، لاین، وایبر، تانگو و تلگرام، شناسایی و دستگیر شدند.»

به گفته او«در دو هفته گذشته انتشار پیام‌های توهین‌آمیز نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و شخصیت‌های دینی، به‌خصوص امام در قالب جوک در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه با شیب ملایمی شروع شد که با گسترش آن و احتمال تحریک عوامل سرویس‌های جاسوسی غربی برای قبح‌شکنی ارزش‌های انقلاب اسلامی، رصد این جریان در دستور کار اطلاعات سپاه فجر فارس قرار گرفت که با اشراف نیروهای امنیتی این مجموعه به فضای سایبری، سرپل‌های انتشار این پیام‌ها شناسایی شدند.»

پیش از این نیز اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده بود با کسانی که به گفته او در شبکه‌های اجتماعی موبایلی به  آیت‌الله خمینی اهانت می‌کنند، برخورد خواهد شد.

چندی پیش برخی رسانه‌های نزدیک به گروه‌های سیاسی تندرو در ایران از انتشار مطالب «توهین‌آمیز» علیه آیت‌الله خمینی در شبکه‌ اجتماعی موبایلی وایبر خبر داده بودند، خبری که با واکنش تحلیلگران از جمله صادق زیباکلام مواجه شد و آن را «یک سناریو برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی» توصیف کرد.

به گفته زیباکلام، تولید‌کنندگان این مطالب «اشخاصی هستند که در درون تشکیلات وابسته به اصولگرایان تندرو قرار دارند و قصد دارند با انتشار این مطالب، از گسترش اینترنت پرسرعت جلوگیری شده و شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند.»

این تحلیلگر گفته بود: «من فکر نمی‌کنم هیچ منتقد و ناراضی درون نظام این ریسک را بکند که نسبت به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران توهین کند، برای اینکه اگر تشکیلات اطلاعاتی اراده کنند به فاصله‌ چند روز به طور کامل می‌توانند افراد پشت این ماجرا را که چه کسانی هستند و از کجا چنین پیامک‌هایی را ارسال می‌کنند شناسایی کنند؛ بنابراین مخالفان و ناراضیان کمتر به دنبال این ابزار هستند، چون ضمن اینکه برای‌شان فایده ندارد، به سرعت هم برای مسئولان امنیتی اطلاعاتی قابل رهگیری است.»

ظاهرا بازداشت این ۱۱ نفر در پیوند با سرعت دادن به ضرب‌الاجل یک ماهه قوه قضائیه ایران به دولت برای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی موبایلی انجام شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران ۲۹ شهریور در نامه‌ای به محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام کرد تا یک ماه آینده شبکه‌های اجتماعی موبایلی مانند واتس‌آپ، وایبر و تانگو باید فیلتر شوند.

شواهد نشان می‌دهد آن‌گونه که زیباکلام پیش‌تر گفته بود با اجرای «یک سناریوی ساختگی»، زمینه برای فیلتر شبکه‌های اجتماعی موبایلی در حال آماده شدن است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter