English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا برخی از تاسیسات نفتی را در خاک سوریه بمباران کرد

آذوح: پنتاگون می‌گوید حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در نیمه شب و بامداد پنجشنبه سوم مهر ادامه یافت که در جریان آن ۱۹ ستیزه جوی اسلامگرا کشته و تاسیسات نفتی سوریه که در کنترل گروه حکومت اسلامی است بمباران شدند.

هدف از این حملات، قطع منابع مالی این گروه اسلامگرای افراطی است که به گفته آمریکا، روزانه از این محل دو میلیون دلار درآمد دارد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این درآمد همراه با یک میلیون دلار دیگر که از راه سرقت، اخاذی و قاچاق به دست می‌آید نقش حیاتی در اداره بخش‌های زیادی از سوریه و عراق توسط گروه حکومت اسلامی ایفاء می‌کند.

ایالات متحده آمریکا همراه با متحدان عرب خود در منطقه خاورمیانه ظرف سه روز گذشته حملات هوایی متعددی به پایگاه‌ها و اهداف گروه حکومت اسلامی در سوریه انجام داده‌اند تا با تهدیدات آن علیه مردم سوریه و دولت عراق مقابله کنند.

این حملات از روز هشتم اوت و نخستین بار توسط ارتش آمریکا آغاز شد.

تخمین زده می‌شود که این گروه ۱۱ چاه نفتی سوریه و عراق را در اختیار دارد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، روز پنجشنبه گفت: حملات جدید که با مشارکت اسکادرانی متشکل از شش جنگنده آمریکایی و ۱۰ جنگنده اماراتی و عربستانی صورت گرفته است، عمدتا چاه‌های نفتی گروه حکومت اسلامی در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

به گزارش ناظران حقوق بشر در سوریه که مقر آن در بریتانیا است، در جریان این حملات دستکم ۱۴ ستیزه جو کشته شدند. این ناظران همراه با دو فعال مستقل همچنین گزارش داده‌اند پنج نفر دیگر که حدس زده می‌شود از اعضای خانواده شبه نظامیان بوده‌اند، در نزدیکی پالایشگاه‌ها کشته شده‌اند.

جان کربی می‌گوید که پنتاگون گزارش‌های مربوط به کشته شدن افراد غیرنظامی را بررسی خواهد کرد ولی هنوز هیچ شاهدی دال بر این قضیه به دست نیامده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سایر حملات ائتلاف بین‌المللی به اهدافی چون ایست بازرسی‌ها، مقر‌ها، اردوگاه‌های آموزشی و خودروهای گروه حکومت اسلامی در شمال و شرق سوریه بوده است.

این گزارش می‌افزاید: همچنین به دو پایگاه نظامی سوریه که در اختیار گروه داعش است حمله شده. ساختمانی که این گروه از آن به عنوان دادگاه استفاده می‌کرد نیز در شهر «میادین» در شرق سوریه بمباران شده است.

به گفته فعالان سوری، گروه حکومت اسلامی از ترس حملات بیشتر، از تعداد نیروهای خود در ایست‌ بازرسی‌ها کاسته است. بسیاری از خانواده‌های جنگجویان این گروه نیز شهر رقه را ترک کرده و به شرق رفته‌اند. رقه، پایتخت غیررسمی حکومت اسلامی در سوریه است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter