English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وعده وزیر دفاع آلمان برای کمک نظامی بیشتر به کردهای عراق

آذوح: وزیر دفاع آلمان به کردهای عراق وعده داد کشورش در جنگ علیه "دولت اسلامی" کمک نظامی بیشتری به کردها کند. آلمان با ارسال تجهیزات نظامی مدرن‌تر از جمله دستگاه‌های مین‌یاب برای کردها موافقت کرد.

اورزولا فون دِر لاین روز پنجشنبه (۳ مهر/ ۲۵ سپتامبر) در رأس هیاتی نظامی به صورت سرزده به اربیل، مرکز اقلیم کردستان سفر کرد. وزیر دفاع آلمان با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ملاقات کرد.

دولت آلمان پیش از این تصمیم گرفت تجهیزات نظامی به ارزش ۷۰ میلیون یورو در اختیار پیشمرگه‌های کرد قرار دهد. این سلاح‌ها باید تا ماه اکتبر از طریق فرودگاه لایپزیگ آلمان به کردستان عراق ارسال شوند. البته ارسال سلاح‌های آلمانی و اعزام سربازان این کشور برای آموزش نظامی کردها با برخی موانع و مشکلات مواجه شده است. کردهای عراق در خط مقدم مبارزه با تروریست‌های "دولت اسلامی" قرار دارند.

ارسال تسلیحات آلمان به کردستان با برخی موانع مواجه شد

ارسال تسلیحات آلمان به کردستان با برخی موانع مواجه شد

مطبوعات آلمانی یکی از دلایل ارسال نشدن تسلیحات به عراق را "مشکلات فنی و نداشتن هواپیمای لازم" عنوان می‌کنند. افسران آلمانی که به عراق می‌روند تا روش استفاده از سلاح‌های ارسالی این کشور را به کردها آموزش دهند، هم از روز جمعه در فرودگاه بلغارستان منتظر دریافت اجازه ورود به خاک عراق هستند.

وزیر دفاع آلمان: به پیشمرگه‌ها کمک بیشتری می‌کنیم

وزیر دفاع آلمان در عین حال قول داد که کشورش در آموزش نیروهای پیشمرگه کمک بیشتری کند. در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، از ماه اوت سال جاری (۲۰۱۴) ۶ مربی نظامی آلمانی حضور دارند؛ افسران جدید نیز باید به آنها ملحق شوند. این افراد وظیفه دارند تجهیزات نظامی آلمانی را به پیشمرگه‌های کرد تحویل دهند و نحوه استفاده از این سلاح‌ها را به نیروهای محلی بیاموزند.

مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، در دیدار با خانم فون دِر لاین تاکید کرد که مقدار و کیفیت سلاح‌ها می‌تواند بهتر باشد. وی اعلام کرد منطقه کردستان عراق نیازمند سلاح‌های پیشرفته و مدرن است: «سلاح‌هایی که کردستان دریافت کرده است قدیمی هستند و ما نیازمند سلاح‌های پیشرفته و مدرن هستیم. ما نه برای کردستان بلکه برای دنیا می‌جنگیم. تهدیدات دولت اسلامی فرامنطقه‌ای است. طی روزهای آینده خسارت سنگینی به تروریست‌ها وارد خواهیم کرد و اقلیم کردستان برای مبارزه با گروه دولت اسلامی خواستار نیروی زمینی خارجی نیست.»

به نوشته پایگاه اینترنتی "اشپیگل"، بر خلاف صادرات نظامی آلمان به کردستان، بخش قابل توجهی از سلاح‌هایی که برخی کشورهای اروپایی به کردها ارسال کرده‌اند، تجهیزات قدیمی مربوط به دوران شوروی سابق هستند.

درخواست تجهیزات مین‌یابی

بارزانی خاطرنشان کرد که تروریست‌های "دولت اسلامی" مناطق تحت اشغال خود را مین‌گذاری کرده‌اند و منطقه کردستان نیاز شدیدی به تجهیزات مین‌یاب دارد. از این طریق آوارگان نیز می‌تواند به محل سکونت خود برگردند.

تعداد آوراگان کرد سوریه در ترکیه از مرز ۱۵۰ هزار نفر گذشت

تعداد آوراگان کرد سوریه در ترکیه از مرز ۱۵۰ هزار نفر گذشت

وزیر دفاع آلمان از این درخواست کردها حمایت کرد. وی تاکید کرد همکاری آلمان و اقلیم کردستان عراق ادامه خواهد داشت و آلمان برای مدتی طولانی از روند سیاسی عراق حمایت می‌کند. وی افزود که آلمان تجهیزات کشف مواد منفجره و مین‌یاب را نیز برای منطقه کردستان عراق ارسال کرده است. به گفته فون در لاین، آوارگان منطقه کردستان نیازمند کمک‌های زیادی هستند و باید شرایط بازگشتشان فراهم شود.

آلمان قرار است در مجموع ۶۰۰ تن سلاح و تجهیزات نظامی به پیشمرگه‌های کرد تحویل دهد. مقامات آلمانی گفته بودند ۴۰ هزار مسلسل، ۱۰ هزار نارنجک دستی، ۲۴۰ موشک‌انداز و ۵ زره‌پوش در اختیار نیروهای پیشمرگه قرارخواهند داد. آلمان جزو نخستین کشورهایی است که با تحویل تجهیزات نظامی به پشمرگه‌های کرد موافقت کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter