English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت ابراهیم جعفرزاده و مینا کهربایی در خوی+ تصاویر

آذوح: سومین سالگرد یادبودِ درگذشت « ابراهیم جعفرزاده و مینا کهربایی » دو تن از فعالین سیاسی شناخته شده در آذربایجان عصر امروز شنبه 6-7-93 در خوی برگزار گردید .

این مراسم که به همت فعالین مدنی خوی برپا شده بود با ایرادِ سخنرانی جمعی از فعالین مدنی خوی و تبریز همراه گردید . ابتدای این مراسم مجری برنامه « امین حاجی‌لو – شاعر و نویسنده شناخته شده آذربایجانی » ضمن خوش آمد گویی به حاضرین به تشریحِ فعالیت‌های مدنی " زنده یاد جعفرزاده " پرداخته و وی را به عنوانِ الگویی مناسب برای فعالینِ مدنی آذربایجانی‌ خواند . وی با پرداختِ مختصر به مقوله فلسفه سیاسی چگونگی رابطه فرد با جامعه را در لابه‌لای فعالیت‌های زنده یاد جعفرزاده جستار و بررسی نمود . حاجیلو ضمن یاد و خاطره زنده یاد مینا کهروبایی وی را به گواهِ فعالین مدنی خوی و زنجان معلمِ اخلاق معرفی نمود . «

احسان سلماسی فعال دانشجویی دانشگاه اورمیه و سردبیر نشریه دانشجویی دنیز» نیز که به عنوان اولین سخنرانِ این مراسم ظاهر شده بود ضمنِ تحسین روحِ ملی بوجود آمده در خوی و ظهور شمارِ زیادی از جوانانِ هویت طلب دراین شهر را نتیجه تلاش‌های صحیح و مستمرِ فعالین مدنی خوی من جمله زنده یاد جعفرزاده خواند . وی همچنین با تشریحِ فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها ِ اظهار امیدواری کرد که در سال‌های پیش رو جنبش دانشجویی آذربایجان با بازخوانی گذشته خود به ساز و کارِ مؤثرتری در این عرصه دست پیدا کند .

در ادامه « روزبه پیری فعال دانشجویی و از فعالین مدنی تبریز » در صحبت‌هایی فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر خوی را مطلوب توصیف نموده و گفت زنده یاد جعفرزاده با تلاش‌های بی وقفه‌اش دست به روشنایی چراغی زد که روشنایی بخشِ سال‌های آتیِ بسیاری از فعالیت‌ها در این شهر و سطحِ حرکتِ ملی را خواهد شد .

سخنران بعدی مراسم « جواد خانعلی‌لو فعال اسبقِ دانشجویی و از فعالین مدنی خوی » بود که به تشریحِ فعالیت‌های حالِ حاضر در این شهر پرداخته و گفت جای امیدواری است که پس از فوت نابه هنگام و غیر منتظره زنده یاد جعفرزاده که ستونِ تمام فعالیت های این شهر به حساب می آمد , همچنان مسیر فعالیت‌های مدنی در این شهر سیر صعودی خود را حفظ نموده است . «

پیام علم‌قلیلو کارشناس ارشد مدیریت – فعال سابق دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور خوی و دانشگاهِ تبریز و فعالِ با سابقه شهر خوی » که در مقامِ آخرین سخنرانِ این مراسم ظاهر شده بود ِ با پرداختِ به سازمان‌های مردم نهاد , ابراهیم جعفرزاده و مینا کهروبایی را از مؤثرترین فعالین این عرصه قلمداد نموده و گفت اگر خوب دقت نماییم آنها چگونگی فعالیت در این سازمان‌ها را برای ما به یادگار گذاشتند و ما نیز بایستی ضمنَ الگو گیری از مدلِ آنها اثری بخشی مطلوبی در فعالیت‌های مدنیمان داشته باشیم . اضافه می‌گردد که چند فعال مدنی خوی نیز در این مراسم اشعاری را به روحِ بلندِ این خانواده مبارزِ آذربایجانی اتحاف نمودند.

خاطر نشان می شود ابراهیم جعفرزاده و همسرش مینا کهربایی به همراه فرزندشان آیلا چهارم مهر سال 90 در مسیر برگشت از شبستر در نزدیکی سه راهی خوی دچار یک سانحه مشکوک رانندگی شده و جان خود را از دست دادند . همچنین لازم به توضیح است که در مراسم خاکسپاری این خانواده مطرح آذربایجانی ده ها تن از فعالین مدنی آذربایجان بازداشت و بعد‌ها در دادگاه انقلاب خوی محاکمه گردیده بودند .

آذوح

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter