English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مغان: اعتراض روستائیان «زینگیر» به ضبط اراضی ییلاقی از سوی هنگ مرزی گرمی

آذوح: ضبط بیش از ۳۰ هکتار از اراضی ییلاقی روستای «زینگیر» از سوی هنگ مرزی شهرستان گرمی با اعتراض اهالی روستایی «زینگیر» مواجه شد.

به گزارش اویان نیوز، ساکنان روستای «زینگیر» در اعتراض به ضبط بیش از ۳۰ هکتار از اراضی ییلاقی «ساری بولاق» از سوی هنگ مرزی شهرستان گرمی مغان واقع در استان اردبیل، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

ییلاق «ساری بولاق» در منطقه صفر مرزی ایران و آذربایجان واقع شده است.

اهالی این روستا سند معتبر دال بر مالکیت این روستاییان بر ییلاق «ساری بولاق» را دارا می باشند.

در سال های اخیر هنگ مرزی شهرستان گرمی، پاسگاهی در ییلاق «ساری بولاق» احداث کرد.

پس از آن هنگ مرزی و پاسگاه مذکور بیش از ۳۰ هکتار از اراضی ییلاق «ساری بولاق» را ضبط و با سیم خاردار قرق کرده و به محوطه پاسگاه ضمیمه نمود.

نامه نگاری و جلسات متعدد با ادارات هنگ مرزی شهرستان گرمی، فرمانداری، نماینده مجلس شورای اسلامی و شکایت های پی در پی به دادگستری از سوی اهالی روستای «زینگیر» برای باز پس گیری این اراضی تاکنون بی نتیجه مانده است.

ییلاق «ساری بولاق» در قله کوهی به نام «موغان گؤرکن» واقع شده است که با توجه به قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان دارای موقعییت استراتژی و سوق الجیشی می باشد.

اراضی ضمیمه شده به پاسگاه «دوققوز پیچاق» نام دارد مشرف ترین قله این کوه به منطقه می باشد.

اهالی این روستا در گفتگو با اویان نیوز نارضایتی خود را از ارگان های ذیربط دولتی ابراز نموده و از عزم جدی خود جهت باز پس گیری اراضی یاد شده خبر دادند.

سرهنگ اسمعیلی فرمانده هنگ مرزی شهرستان گرمی مغان محوطه ضمیمه شده را به چراگاه اسب، قاطر و گوسفندان متعلق به هنگ مرزی تبدیل کرده است.

به گفته ی فعالان منطقه، در سالهای اخیر در منطقه مغان، ارگان های نظامی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، هنگ مرزی با ابراز قدرت در صدد ضبط و تصرف اراضی شخصی اهالی مغان می باشند.

به گفته ی آنها، اخیرا پس از ضبط زمین های روستاهای قره داغ کندی و آیاز کندی در پارس آباد مغان از سوی سپاه پاسداران و درگیری های صورت گرفته چند تن از روستائیان جان خود را از دست داده اند. سپاه پاسداران در منطقه تحت تصرف خود، «کشت و صنعت فردوس» را راه اندازی نموده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter