English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تنگ‌ترشدن حلقه محاصره کوبانی زیر موشک‌باران داعش

آذوح: پیکارجویان گروه «دولت اسلامی» (داعش سابق) همچنان به سمت شهر کوبانی پیشروی می‌کنند.

خبرگزاری‌ها از کشته‌شدن فرمانده بلندپایه داعش با نام «خالد العنزی» در انفجاری در کوبانی خبر داده‌اند

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، داعش توانسته است علی‌رغم بمباران مواضع این گروه در شمال کوبانی، از سمت شرق به این شهر نزدیک‌تر شود.

بنابر این گزارش، روز شنبه ۲۷ سپتامبر انفجارهایی در شرق کوبانی شنیده شده و ستون دود از این منطقه شهر رؤیت شده است.

با این حال برخی خبرگزاری‌ها از کشته‌شدن فرمانده بلندپایه داعش با نام «خالد العنزی»، معروف به «خالد روسی» خبر دادند. به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، به نقل از منابع کویتی، خالد روسی در جریان انفجار مقر فرماندهی عملیات «حزب کارگران کردستان» در کوبانی کشته شده است.

بر اساس این گزارش، جنگجویان کرد پس از مشاهده پیشروی داعش به سوی مقر فرماندهی، آن را بمب‌گذاری کردند و گریختند. و سپس هنگام ورود پیکارجویان داعش به داخل ساختمان، آن را منفجر کردند که در ضمن آن، خالد روسی و شماری از افراد او کشته شدند.

خالد روسی از اعضای القاعده بود که در افغانستان می‌جنگید و سپس در بازگشت به کویت دستگیر شد. وی پس از آغاز جنگ داخلی در سوریه به جبهه النصره پیوست، اما چندی بعد از این گروه تحت حمایت القاعده بیرون آمد و به فرمانده‌ بخشی از نیروهای داعش بدل شد.

موشک‌باران و گلوله‌باران کوبانی

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، داعش علیه مبارزان کرد در کوبانی برای نخستین‌بار از قدرت موشکی استفاده کرده است. بر اساس این گزارش، روز یکشنبه داعش به موشک‌باران شهر کوبانی اقدام کرده است.

rocket kobani

امروز اعش علیه مبارزان کرد در کوبانی برای نخستین‌بار از قدرت موشکی‌اش استفاده کرده است

همچنین روزنامه ترکی «حریت» نیز گزارش داد که روز شنبه، علی‌رغم بمباران داعش توسط نیروهای ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا، این گروه به گلوله‌باران کوبانی دست زد. گزارش حریت این گلوله‌باران را نشانه عدم تأثیرگذاری بمباران بر روند پیشروی داعش دانسته است.

در همین راستا، روز یکشنبه ششم مهرماه، علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام نیز در سخنرانی خود به درگیری‌های کوبانی اشاره کرد و بمباران هوایی را به تنهایی برای مقابله با پیشروی‌های این گروه ناکافی دانست.

به گزارش «خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران» (ایرنا)، هاشمی رفسنجانی اظهار داشت که «بمباران هوایی نمی تواند یک گروهک تروریستی را از بین ببرد چرا که شاهدیم در چند روز اخیر داعش به سمت کوبانی در مرز ترکیه حمله کرده است.

وی افزود: دیشب هم نیروهای ائتلاف اطراف کوبانی را بمباران کرده‌اند تا این گروهک نتواند شهر را به تصرف درآورد اما با این حال قسمت عمده شهر زیر خمپاره باران داعش است.

کشیده‌شدن درگیری‌ها به استانبول

همچنین روزنامه ترکی «حریت» خبر داد که روز جمعه ۲۶ سپتامبر، حامیان نقاب‌دار گروه «دولت اسلامی» به دانشجویان دانشگاه استانبول حمله کردند.

بر اساس این گزارش، دانشجویان دانشگاه استانبول غرفه‌ای در محوطه دانشگاه برپا کرده بودند تا اعتراض خود را علیه خشونت‌طلبی این گروه نشان دهند و به حمایت از مبارزان کرد کوبانی بپردازند. اما ناگهان گروهی نقاب‌دار حامی داعش با چماق‌های میخ‌دار و بطری‌های شکسته به آنها حمله‌ور شدند.

در جریان این درگیری کوتاه یک نفر از ناحیه سر ضربه دیده است.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه ۲۷ سپتامبر تأکید کرد که ترکیه می‌تواند نقشی «نظامی» در ائتلاف علیه داعش برعهده بگیرد. به گزارش حریت، احزاب اپوزیسیون ترکیه به این موضع او انتقاد کرده‌اند. این احزاب اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند سربازان ترکیه در کشوری دیگر بجنگند و کشته شوند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter